شناسهٔ خبر: 37860593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر کشور:

سعی کردیم تفسیر شخصی و جناحی از قانون انتخابات را اجرا نکنیم

رحمانی فضلی گفت: در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم قانون انتخابات را با تفاسیر شخصی، حزبی و جناحی از قانون اجرا نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات و تعیین سرنوشت مردم، کشور و انقلاب به دست خود مردم یکی از نعمات الهی است. تاریخ انتخابات در ایران به سه مقطع تقسیم می‌شود؛ پیش از مشروطیت که موضوعی به اسم انتخابات و کلمه‌ای به عنوان ملت نداشته‌ایم و یک نفر براساس میل خود کشور را اداره می‌کرد. مرحله دوم از مشروطیت تا انقلاب بود که با وجود اقدامات انجام شده، مجلسی با نظر مردم به دلیلی دخالت خارجی و استبداد داخلی تشکیل نشد، اما در مرحله سوم بعد از انقلاب با مجلس و نهاد‌های انتخابی مواجه هستیم که از متن مردم برخواسته است.

او با بیان اینکه ما باید بدانیم که از یک میراث و غنیمت تاریخی صیانت می‌کنیم، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم قانون را اجرا کنیم، نه تفاسیر شخصی، حزبی و جناحی از قانون و تلاش ما بر برگزاری انتخابات آزاد و در فضایی امن، سالم و با مشارکت بالا بود. خدارا شاکریم که انتخابات‌ها در دولت تدبیر و امید، در فضایی امن و با مشارکت بالا برگزار شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین شورای نگهبان به خاطر شکایاتی که از مجریان انتخابات شد، اعلام کرد که باید بازرسی‌ها را افزایش دهند و ما قبول کردیم، چون به کارمان اعتماد و ایمان داشتیم؛ در فرصت اعلام نتایج، حتی یک صندوق و یک رأی هم باطل نشد که نشان از سلامت و عزم و اراده دولت و مجریانی است که امانت دار مردم هستند. تاکنون به بیش از ۸۰ درصد این شکایات رسیدگی و اکثریت قاطع آن منجر به برائت شده است.

رحمانی فضلی افزود: امیدوارم همه کسانی که در امر انتخابات مشارکت دارند و می‌خواهند انتخاب خوب برگزار شود، همین رویه را داشته باشند. امروز با تهدید‌های بین‌المللی، مسائل منطقه‌ای و فشار‌هایی که به مردم وارد می‌شود مواجه هستیم و اقتضای این شرایط این است که بیش از گذشته انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود تا وحدت و انسجام داخلی تقویت شود و دست رد بر دشمنان زده شود. دشمن به دنبال افزایش اختلاف هاست تا ناامیدی و یأس را بر مردم غلبه کنند، بنابراین این انتخابات فقط یک انتخابات صرف سیاسی با حضور مردم پای صندوق‌های رأی نیست بلکه بیش از همیشه یک مانور قدرت سیاسی در دنیا است.

او گفت: امیدوارم در فرصت باقی مانده برای اعلام نهایی تایید صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان، فضا بیش از بیش آماده رقابت‌های منطقی، قانونی، اصولی در یک فضای سالم و امن باشد تا همه مردم با احساس اینکه می‌توانند کاندیدای مورد علاقه خود را در لیست‌ها پیدا کنند، در صحنه حاضر شوند. وزارت کشور به دنبال این است که انتخاباتی سالم در فضایی قانونی و با رقابت حداکثری برگزار کند.

رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: امیدوارم همه در کنار هم این مرحله مهم از سرنوشت انقلاب و مردم را که با انتخابات می‌تواند رقم بالای تجلی اراده و حضور مردم در حمایت از انقلاب را داشته باشد به خوبی طی کنیم. سال ۹۸ اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده است. ابتدای سال سیل را داشتیم، بعداز آن اتفاقات امنیتی مختلفی رخ داد. مراسم اربعین با حضور بیش از سه میلیون وپانصد هزار نفر برگزار شد. در حوزه اقتصاد مقاومتی استانداران و فرمانداران تلاش زیادی داشته اند. بعد از آن حوادث آبان ماه و دی ماه را داشتیم.

وزیر کشور در پایان اظهارکرد: امیدوارم استانداران و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها در بسیج عمومی مردم برای مقاومت و مشارکت بالا در انتخابات کوشا باشند.

بیشتر بخوانید: مشروعیت ما از قانون اساسی است/ ملت ما نمی‌گذارد آمریکا پیروز شود/ نباید با صندوق رأی قهر کنیم

انتهای پیام/

نظر شما