شناسهٔ خبر: 37860528 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه «مناظره تهران» در ایام انتخابات روی آنتن می‌رود

«مناظره تهران» تازه ترین برنامه تولیدی گروه برنامه‌های تلویزیونی بسیج صدا و سیما، به زودی آماده پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مناظره تهران با عنایت به اصل شفافیت، چارچوب‌هایی که پیش از این در برنامه‌های از این دست ساخته شده‌اند را کنار خواهد زد. چارچوب‌هایی که پرده‌ای بین مخاطب و رسانه کشیده است و مانع باورپذیری خواهد بود. «مناظره تهران» تلاش خواهد کرد به دغدغه‌های اصلی و استراتژیک مخاطبان در حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پاسخ دهد و البته به کمک سیاستگذاران عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور نیز آمده و با پایشی عینی و شفاف، نقاطی روشن را برای آینده، ترندگزاری کند. 

قالب اصلی این برنامه، مناظره چالشی بوده که بر اساس پژوهش‌های پیشینی انجام شده است و از سردبیری حرفه ای برخوردار است. موضوعات یا همان گزاره‌ اصلی برنامه، بر اساس پژوهش‌های ویژه صورت‌گرفته توسط شورای محتوایی یا همان اتاق فکر برنامه تعیین می‌شود و همه‌ی ابعاد و جوانب آن به دست مجری برنامه جهت چالش با میهمانان داده خواهد شد.

نکته اینکه برخلاف مناظره‌های معمول تلویزیون این مجری برنامه است که با میهمانان با نگاههای کامل متضاد به چالش می‌پردازد و صرفا نگهدارنده‌ زمان نیست! رویکرد این برنامه نیز چندصدایی و مقابله با تکصدایی است.

همچنین تمرکز «مناظره تهران» بر روی افراد نیست، بلکه بر روی آرای آنان است و افراد و پیشینه‌ی آنان اولویتی ندارد. مدعوین صرفا به دفاع از یک راهکار و یا مسیر و یا گزاره خواهند پرداخت. لذا میهمانان، در نسبت با گزاره‌ی اصلی هر برنامه و میزان صاحبنظر بودن آنان در آن حوزه مشخص، انتخاب و دعوت می‌شوند. بنابراین میهمانان «مناظره تهران» را شخصیت‌های برجسته، چهره و مشهور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی منتقدین و روزنامه‌نگاران مطرح شکل می‌دهند که بی‌تردید آرای آنان مطالعه‌ی پیشینی شده تا بدین وسیله بتوان نقاط مبهمی که در مورد آن‌ها در فضای رسانه‌ای و جامعه مطرح است و به صورت دغدغه جامعه تبدیل شده، روشن شود.

این برنامه در 26 قسمت 58 دقیقه‌ای به همت بسیج صدا و سیما و به تهیه‌کنندگی برادران ارجمندی مراحل پیش تولید خود را می‌گذراند و به زودی ضبط آن آغاز و پخش خوهد شد.

**گفت‌وگو پیرامون«جوان‌گرایی» و «مسکن» در «میدان بهارستان»

برنامه انتخاباتی «میدان بهارستان» این هفته نیز با حضور مهمانان و با موضوعات مختلف از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

این برنامه گفت‌و‌گو محور یکشنبه 6 بهمن؛ میزبان ناصر اقدمی عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان است تا با محمد سلوکی مجری این برنامه به بحث پیرامون جوان‌گرایی در حیطه مدیریت بپردازد.

همچنین «میدان بهارستان» سه‌شنبه 8 بهمن با حضور ایرج رهبر نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان به موضوع مسکن می‌پردازد.

در این برنامه کارشناسان و متخصصانی خبره در حوزه‌های مختلف ورزش، فرهنگ، اقتصاد، آموزش، امنیت، سیاست و ... نقطه نظرات و تجربیات خود را درباره راهکارهایی که مجلس می‌تواند با استفاده از آنها در قانونگذاری و نظارت عملکردی ویژه داشته باشد؛ به بحث و گفت‌وگو می‌گذارند.

بر این اساس در «میدان بهارستان» افراد با توجه به تجربیاتی که در نهادهای مختلف به دست آورده‌اند در راستای مرتفع شدن مشکلات و تسهیل مسیر پیش‌رو به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

این برنامه کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و اجرای محمد سلوکی که یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 19:30 روانه آنتن می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما