شناسهٔ خبر: 37860368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار اصفهان:

اصفهان برنامه ویژه‌ای برای توسعه روابط با روسیه و چین دارد

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: این استان برنامه ویژه‌ای برای توسعه روابط بویژه در حوزه گردشگری با کشورهای روسیه و چین دارد.

صاحب‌خبر -

حسن قاضی عسگر روز دوشنبه در دومین نشست کارگروه ویژه همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ در استانداری اصفهان افزود: روسیه و بویژه شهر سن‌پترزبورگ روابط مناسبی با کشورمان و اصفهان دارند، اما این میزان کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: توسعه روابط بخصوص در حوزه گردشگری نیازمند مشارکت بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با فرهنگ و گردشگری است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خاطرنشان کرد: نهادهایی مانند میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و دانشگاه برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای افزایش ارتباط با این شهر روسیه جمع‌بندی و به شهرداری به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه روابط با سن‌پترزبورگ ارسال کنند.

همچنین معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این نشست گفت: اصفهان در نمایشگاه گردشگری مسکو که اسفند امسال برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

سید علی صالح درخشان افزود: بخش خصوصی در نمایشگاه یاد شده شرکت کرده، اما جا داشت که نهادهای مرتبط با فرهنگ و گردشگری نیز در این رویداد فرهنگی خارجی سهیم می‌شدند.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این نشست تصریح کرد: اصفهان برای حضور در رویدادهای فرهنگی شهرهای خواهرخوانده از جمله سن‌پترزبورگ برنامه ریزی کرده است.

ایمان حجتی با اشاره به اهمیت افزایش ارتباطات فرهنگی و گردشگری با دیگر کشورها، افزود: به غیر از این شهرها، نمایشگاه سال آینده مادرید اسپانیا، برلین آلمان و پکن چین هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای حضور موفق در برنامه‌های فرهنگی در سن‌پترزبورگ، ارتباط با نخبگان ایرانی مقیم این شهر را آغاز کرده‌ایم تا روند امور تسهیل شود.

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو که در شمال‌غرب این کشور واقع شده از جاذبه‌های متنوع فرهنگی، علمی، گردشگری و تاریخی برخوردار است.

شهرهای اصفهان و سن‌پترزبورگ روسیه تفاهمنامه خواهرخواندگی با یکدیگر دارند و مجموعه‌ای ارزشمند از ۷۰۰ نسخه خطی فارسی از قبیل منابع تاریخی و نمونه‌های زیبای نسخ مذهب در کتابخانه علمی دانشگاه دولتی این شهر نگهداری می‌شود.

شهر تاریخی اصفهان با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، ست پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.

نظر شما