شناسهٔ خبر: 37860355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

العربیه: سفرای آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه در یمن بیانیه مشترک دادند

سفرای فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا در یمن بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و خواستار توقف درگیری‌های اخیر در این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفرای فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا در یمن با صدور بیانیه‌ای، از افزایش تنش‌های اخیر ابراز نگرانی کردند.

بر اساس گزارش «العربیه»، در این بیانیه که سفارت انگلیس آن را منتشر کرده، از طرف‌های درگیر خواسته شده فورا به درگیری‌ها پایان دهند و تمام اقدامات لازم برای توقف عملیات‌های نظامی را اتخاذ کنند.

طبق العربیه، در این بیانیه مشترک آمده است که تشدید وضعیت سبب کشته شدن غیرنظامی‌ها و آواره شدن خانواده‌ها و همچنین سبب کاهش پیشرفت در توقف درگیری‌ها می‌شود. 

سفرای چهار کشور یاد شده در بیانیه خود از حمایت کامل خود از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن و دعوت وی از طرف‌های درگیر برای تعهد به توقف تنش‌ها تأکید کردند و گفتند، باید قبل از آنکه فرصت‌ها از دست برود، خویشتنداری پیشه کرد.

گریفیتس پیش‌تر از نگرانی خود در قبال تنش‌های اخیر و افزایش شدت تنش در یمن خبر داده بود و از طرف‌های درگیری خواسته بود تدابیر لازم برای آتش‌بس را در پیش بگیرند.

درگیری‌های شدید اخیر در جبهه «نهم» واقع در شرق صنعا با حمله نیروهای دولت مستعفی یمن آغاز شد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پاتک خود موفق شدند کنترل مناطق راهبردی در این منطقه را به دست بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما