شناسهٔ خبر: 37860288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کتاب «تتبعات» اثر مونتنی به پیشخان آمد

کتاب «تتبعات(گزیده)» از مونتنی با ترجمه احمد سمیعی گیلانی منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مونتنی در کتاب «تتبعات» انسان واقعی را وصف می‌کند. انسان واقعی با همه تناقضات، پیچیدگی‌ها و دگرگونی‌های دائمی‌اش نشانی از خودش می‌دهد که از پیام‌های بی‌انسجام و حتی متناقض ساخته‌ شده‌اند. از طرح این اثر، اندک‌اندک نوشته‌ای پدید می‌آید که حاصل درون‌گرایی و فکرت است.

نگارش، صورت قضاوت مداوم ـ اما نه ثابت و یکدست ـ می‌شود. شناخت انسان به مثابه موجودی واقعی ارزشی متعالی درمی‌آید و چشم‌انداز سعادتی را نوید می‌دهد که مهاربندی مادی آن مسلم است: دم را غنیمت شمردن، جست‌وجوی لذت طبیعی و زیستن با طبیعت.

کتاب تتبعات مونتنی، در پرتو کنجکاوی و روشن‌بینی او در قبال عصری تیره و هیجان‌انگیز ـ عصر کشف ارض جدید، تجدد و ضد تجدد، رونق هنر در سراسر اروپا، بازشناخت تمدن باستان و انقلاب کوپرنیکی ـ و هم، به یمن طراوت زبان و داوری‌های بدیع، درخور آن است که امروز نیز مانند دیروز خوانده‌ شود.

کتاب تتبعات شامل سه بخش جداگانه است. بخش اول: پيرامون بيان موقعيت زمانی پيدايش اين اثر از زبان مونتنی است و بخش دوم با عنوان کاوش‌گری دور از سرسختی، بيان احوالات و تفکرات وی و در نهايت بخش پايانی با عنوان خرامی شاعرانه و پر جست‌ و ‌خيز در خصوص نگارش کتاب و سخن‌های وی در خصوص نوشتن است.

کتاب تتبعات(گزیده) از مونتنی را احمد سمیعی( گیلانی) به فارسی برگردانده و انتشارات نیلوفر آن را در 231 صفحه و با قیمت 45000 تومان به بازار کتاب عرضه‌ کرده‌ است.
 
 

نظر شما