شناسهٔ خبر: 37860147 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بومی سازی تولید کپسول ژلاتینی و قرص روکش‌دار در استان سمنان

تولید کپسول های ژلاتینی و قرص های روکش دار، با تلاش متخصصان یک شرکت داروسازی در استان سمنان بومی سازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید مَلِک مَرزبان، مدیر عامل شرکت داورسازی ثَنامِد گفت: این واحد تولیدی با برخورداری از به‌روزترین تجهیزات تولید دارو، خط تولید ورق ژل و روند تمام اتوماتیک تزریق دارو، خُشک کردن و بسته بندی کپسول‌های ژلاتینی را با کمک پژوهشگران راه اندازی کرده است.

او افزود: به منظور سهولت مصرف، دریافت دُوز مناسب و جذب دارو در بدن، برخی از دارو‌های عمومی که طعم و مزه خوشایندی ندارند و یا نباید در مجاورت هوا باشند بصورت "سافت ژل" تولید میشوند.

مدیر عامل شرکت داورسازی ثَنامِد از ابتکار و نو آوری در روکش قرص‌ها نیز در این واحد تولیدی خبر داد و تصریح کرد: برخی از محصولاتی که نسبت به رطوبت حساس هستند یا مزه بدی دارند و یا طبق شرایط تاثیر گذاری باید هنگام ورود به بدن در معده باز نشده و در مسیر رود‌ها جذب شوند با روش تخصصی روکش و در رنگ‌های مختلف تولید میشوند.

ملکمرزبان به تولید سالانه ۱۰ میلیارد قرص و کپسول بیماری‌های عمومی در این شرکت اشاره کرد و ابراز داشت: با اینکه تنها ۲ سال از بهره برداری این مجموعه میگذرد، هم اکنون بین ۵ تا ۱۰ درصد دارو‌های گروه‌های درمانی نظیر اعصاب، تنفسی، گوارش، کلیوی قلبی و عروقی، ضد التهاب، ضد آلرژی و ضد درد در این کارخانه تولید میشود.

او تولید ۵۰ رقم دارو و مکمل رژیمی و غذایی در بخش جامدات را یاد آورشد و اظهار کرد: تا پایان امسال ۳۰ رقم داروی عمومی به این فهرست اضافه خواهد شد و تا پایان سال آینده ارقام داوریی این شرکت به ۱۰۰ مولکول دارو خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت داورسازی ثَنامِد با بیان اینکه از مرحله گرانول سازی تا جعبه گذاری دارو‌ها از دستگاه‌های هوشمند تمام اتوماتیک استفاده میشود تصریح کرد: این شرکت مشکل فرسوده بودن ناوگان تولید دارو که بسیاری از شرکت‌های داوریی کشور از آن رنج می‌برند را ندارند و با تایید‌های جهانی از شرکت‌های شاخص خاورمیانه در این زمینه است.

شرکت داروسازی ثنامد با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی و ۱۷ میلیون یورویی ارزی با اشتغال ۱۵۰ نفر با ۱۱ هزار متر مربع زیربنا در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار مشغول فعالیت است.

این مجموعه جزء ۱۰ طرح ملی قطع وابستگی واردات دارو‌هایی عمومی کشور محسوب میشود.

انتهای پیام / ن

نظر شما