شناسهٔ خبر: 37859962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

گلستان دچار سردرگمی در برند سازی گردشگری است/ لزوم تبیین چند کلیدواژه خاص گردشگری برای استان

استاندار گلستان ضمن بیان اینکه گلستان به دلیل تنوع در جاذبه های گردشگری دچار سردرگمی در برند سازی گردشگری است به لزوم تلاش برای تبیین کلید واژه های گردشگری که به صورت واضح در استان وجود دارد تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ استاندار گلستان یکشنبه 6 بهمن با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص عملکرد نامطلوب استان در خصوص بازاریابی گردشگری در استان گلستان تاکید کرد: مشکل اصلی در این بخش عدم تبیین درست ظرفیت های گردشگری در استان است.

وی با اشاره به تولید خاویار استان بیان داشت: تقریبا 70 درصد خاویار در استان گلستان تولید میشود اما متاسفانه به دلیل عدم برند سازی در این زمینه خاویار را به نام استان نمیشناسند.

حق شناس به صورت موردی به جنگل سحر انگیز ابر و درخت های سرخدار نیز اشاره کرد و افزود: این موارد کلید واژه هایی است که به صورت واضح در استان وجود دارد اما به درستی از این کلید واژه ها استفاده نمی شود.

 وی پیشنهاد بازاریابی گردشگری گلستان را در استان ها و شهرهای دیگر ارائه داد و افزود: استان گلستان مزیت های فراوان و اقلیم های متفاوت دارد که مسافران میتوانند با فاصله زمانی کمی بیابان، آب و هوای معتدل شمالی و همچنین آب و هوای کوهستانی را ببینند و این موضوع یکی از برند های مهم و قابل مانور در گلستان است که هیچ استانی در کل کشور این موارد را به صورت یکجا ندارد.

وی با تاکید بر استفاده از نماد های مرتبط با تمدن، میراث و هویت استان در اماکن و برنامه های مختلف به منظور معرفی بیشتر این استان اظهار کرد: درختان سرخدار، جنگل های هیرکان و نماد های تاریخی گلستان از جمله این نماد ها میباشد.

 استاندار گلستان در پایان گفت: بایستی برای تمرکز روی برند های مختلف و موارد گردشگری فراوان در استان، افرادی که اهل تفکر، هنر، فرهنگ و تخصص های مختلف هستند برای برند سازی چند مورد خاص در گلستان به توافق برسند و در جهت توسعه و بازاریابی گردشگری همان موارد تلاش نمایند تا گلستان از این سردرگمی در برند سازی گردشگری خارج شود.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما