شناسهٔ خبر: 37859741 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۲۳ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان گفت: میزان ترانزیت کالا از گمرکات استان امسال از لحاظ ارزش دلاری ۲۳ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابوالقاسم یوسفی‌نژاد، ناظر گمرکات گیلان گفت: بر اساس آمار‌ها میزان ترانزیت کالا از گمرکات استان امسال از حیث وزنی کاهش و از لحاظ ارزش دلاری ۲۳ درصد افزایش یافته است.

او، با بیان اینکه ۸۰ درصد کالا‌های وارداتی به استان از کشور روسیه انجام می‌شود، افزود: امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۸ میلیون دلار به صورت ترانزیت از مرز‌های استان وارد کشورمان شده تا از طریق کریدور شمال - جنوب به کشور‌های هدف ارسال شود.

ناظر گمرکات گیلان گفت: با وجود ۳ بندر دریایی و مهم‌ترین مرز زمینی و ریلی کشور که در حوزه آستارا فعال است استان گیلان از حیث امکانات لجستیکی در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

او با اشاره به اینکه برای نخستین بار در منطقه آزاد انزلی ترانزیت کالا از کشور چین به صورت کانتینری انجام شده است، افزود: گیلان می‌تواند مبدأ خوبی برای ترانزیت کالا‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر باشد از طرفی دیگر پیوستن به معاهده اوراسیا این امکان را فراهم کرده است.

ناظر گمرکات گیلان، از انعقاد تفاهم نامه‌های تجاری و گمرکی کشور‌های عضو معاهده گمرکی اوراسیا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از پارسال تعرفه‌های جدید گمرکی اعلام شده است از واردات کالا‌های لوکس و غیرضرور جلوگیری شده است.

یوسفی‌نژاد، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد اظهارنامه‌های وارداتی گیلان مربوط به حوزه تولیدی بوده و در مسیر سبز قرار دارد، تصریح کرد: ممانعت از خام فروشی و اخذ عوارض از کالا‌های خام صادراتی و هوشمندسازی از جمله اقداماتی است که گمرک برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی نسبت به انجام آن اهتمام دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب‌ها:

نظر شما