شناسهٔ خبر: 37859265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمانی حضرت رضا(ع) از کاروان زوج‌های جوان سراسر کشور

شش کاروان از زوج‌های جوان سراسر کشور در قالب اردوی سه روزه طی بهمن امسال مهمان حضرت رضا(ع) می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، 924تازه عروس وشش کاروان از زوج‌های جوان سراسر کشور میهمان حضرت رضا(ع) می‌شوند داماد از مناطق محروم کشور در قالب طرح «هم‌سایه» میهمان بارگاه نورانی امام هشتم(ع) خواهند شد.

نومزدوجین اعزام شده به مشهد به مدت سه روز و در قالب شش کاروان به همت معاونت محرومیت‌زدائی آستان قدس رصوی در محل زائر شهر رضوی اسکان داده می‌شوند و ضمن بهره‌مندی از خدمات رفاهی و زیارت بارگاه منور رضوی، در دوره‌های آموزشی روانشناسی زن و مرد، مهارت‌های زندگی و خانواده رضوی با موضوع شاخصه‌های زندگی حضرت رضا(ع) نیز شرکت می‌کنند.

جشن ازدواج برای گروه‌های مختلف برنامه پایانی اردوی سه روزه طرح «هم‌سایه» است. این آیین معنوی با حضور زوج‌های جوان در روزهای 3، 7، 15، 19، 23 و 30 بهمن‌ماه در محل رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برپا می‌شود و زوجین پس از زیارت بارگاه منور رضوی میهمان خوان پربرکت رضوی خواهند شد.

اهداء بسته متبرک و یک جلد کلام الله مجید به همراه هدایای فرهنگی از دیگر خدمات آستان قدس رضوی به این گروه از زائران امام مهربانی‌ها است.

طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی«هم‌سایه» ویژه زوج‌های جوان غیرمشهدی است که با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی از سالروز میلاد حضرت محمد(ص) آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

جشن ازدواج نومزدوجین سراسر کشور با هدف ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی، بالا بردن سطح آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت محرومیت زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) در قالب طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی «هم‌سایه» طراحی شده است و زوجین به صورت مرحله‌ای و گروهی در این جشن حضور پیدا می‌کنند.

نظر شما