شناسهٔ خبر: 37858272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

واکنش متفاوت عضو مجلس خبرگان به سوزاندن کتاب پزشکی توسط تبریزیان: شاید مامور اسرائیل و سعودی‌ها باشد/این فرد روحانی است یا روحانی‌نما؟

اعتمادآنلاین

سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، نماینده تهران در مجلس خبرگان، گفت: دستگاه قضایی و دستگاه‌های مربوط باید این موضوع را بررسی و واکاوی کنند و ببینند که از کجا آب می‌خورد، هیچ دیوانه‌ای یک کتاب طبی را آتش نمی‌زند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره انتشار ویدئوی آتش‌زدن کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» به وسیله عباس تبریزیان با بیان اینکه من هم از طریق رسانه‌ها در جریان این کار قرار گرفتم، گفت: ابتدا باید دید که این فرد روحانی است یا روحانی‌نما. چون اگر فردی روحانی باشد و از وظایف روحانیت آگاهی داشته داشته باشد، هیچ وقت یک کتاب علمی را که مستند و مرجع بسیاری از کتاب‌های طبی است آتش نمی‌زند. شاید این کار مانند کارهایی است که مغول‌ها در آتش زدن کتابخانه شیخ طوسی در بغداد انجام دادند.

او در ادامه افزود: این یک کتاب علمی و منبع است، حتی اگر در کتاب‌هایی هم مسائل و مطالب غیراخلاقی باشد، فرد حق آتش زدن آنها را ندارد. می‌توان این نوع کتاب‌ها را نقد کرد، اما کسی اجازه آتش زدن آنها را ندارد، فرد از نظر حقوقی و معنوی مسئول است و این کار جبهه گرفتن در مقابل علم محسوب می‌شود.

اگر قرآن را آتش زده بود سوژه دست دشمنان می‌افتاد که روحانیت با اسلام مخالف است

بطحایی با بیان اینکه من شناختی نسبت به این فرد ندارم، عنوان کرد: اما با این کار می‌توانم بگویم که این فرد یا دچار اختلال حواس شده یا مامور است. به خصوص در این فضا که دشمن خونخوار آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سعودی می‌کوشند به عناوین مختلف سوژه‌ای درست کنند علیه جمهوری اسلامی و روحانیتی که آرم این نظام است به کار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: بنابراین این فرد یا دچار اختلال حواس و مجنون و دیوانه است که دیوانه رفع‌القلم است یا از طرف مربع شوم آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی و سعودی ماموریت دارد، چون دشمن به طرق مختلف کمر بسته با این نظام مقابله کند. او افزود: جنگ تحمیلی و اقتصادی، ترور سردار رشید و همراهان او، ایجاد اغتشاش، ایجاد آدم‌های مساله‌دار و مشکل‌دار و حالا هم به سراغ این فرد رفته‌اند. باز خوب است که قرآن را آتش نزده که اگر آن بود وامصیبتا. اگر قرآن را آتش زده بود یک سوژه به دست اینها می‌افتاد که روحانیت با اسلام مخالف است.

تبریزیان باید تحت پیگرد قرار گیرد تا مشخص شود اختلال حواس داشته یا مامور بوده است

نماینده تهران در مجلس خبرگان تاکید کرد: واقعاً این فرد باید تحت پیگرد قرار گیرد و بررسی شود که آیا اختلال حواس داشته یا مامور بوده است.

آیت‌الله بطحایی با اشاره به توطئه‌های دشمنان عنوان کرد: دشمن از این چیزها در آستین زیاد دارد و ممکن است که فردا شخص دیگری پیدا شود که حتی نسبت به قرآن و اهل‌بیت پیغمبر هم از این بی‌ادبی‌ها و جسارت‌ها داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه ملت و دانشمندان روشن هستند و همه می‌دانند که در تاریخ روحانیت تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده، گفت: حتی کتاب‌های ضاله را که افکار و اندیشه‌ جوان‌ها را منحرف می‌کند، کسی آتش نمی‌زند بلکه نقدشان می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید مجدد بر اینکه این آدم باید تحت پیگرد قرار گیرد، افزود: باید از نظر روانی و فکری آزمایش و وابستگی آن مشخص شود. باید معلوم شود که این فرد اصلاً روحانی است یا نه. برای اینکه وقتی در تاریخ بهائیت نگاه می‌کنید می‌بینید فردی به نام «دالگورکی» از سفارت روس سابق، با عنوان اینکه مسلمان شده و با لباس روحانیت خود را روحانی معرفی می‌کند اما کارهایی می‌کند که در شأن روحانیت نیست.

دستگاه قضایی باید واکاوی کند تا مشخص شود این موضوع از کجا آب می‌خورد

او تاکید کرد: همه روحانیت، همه حوزه‌های علمیه و همه دانشگاه‌ها این مساله را محکوم می‌کنند. دستگاه قضایی و دستگاه‌های مربوط باید این موضوع را بررسی و واکاوی کنند و ببینند از کجا آب می‌خورد. هیچ دیوانه‌ای یک کتاب طبی را آتش نمی‌زند.

نظر شما