شناسهٔ خبر: 37857718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر

صاحب‌خبر -
کاخ ها در اختیار کدام نهادها هستند

   خبر اول اینکه، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان اخیراً در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «آقای هاشمی 25 سال قبل بعد از ریاست جمهوری در این بنای تاریخی  (کاخ مرمر) مستقر شد، از همان زمان نیز به نظر می‌آید که این استقرار درست نبوده است...» به گزارش عصر ایران، محسن هاشمی با اشاره به سوء استفاده‌هایی که از این سخن فتاح شده، در توضیحی نوشته است: در همه سال‌های پس از انقلاب، مقاماتی که مسئولیت‌های حکومتی داشته و دارند، در کاخ‌های بازمانده از دوره پهلوی مستقر هستند. مثلاً محوطه ریاست‌ جمهوری از قدیم معروف به کاخ سفید بود که آقای روحانی در آن مستقر است. یا کاخ شاهپور غلامرضا که قوه قضائیه در آن مستقر است. جایی که آقای جهانگیری در آن مستقر و هیأت دولت تشکیل می‌دهد هم کاخ نخست‌وزیری بوده، پایین‌تر از آن کاخ فرح است که شورای نگهبان آنجاست. کاخ مرمر، بعد از انقلاب نخستین ‌بار قوه قضائیه در آن مستقر شد، آقایان صانعی و موسوی ‌اردبیلی و یزدی تا سال ۷۴ یا ۷۵ در همین کاخ مستقر بودند؛ بعد از آن، چون این کاخ به ترمیم نیاز داشت، قوه قضائیه جابه‌جا شد و به کاخ شاهپور غلامرضا رفت. پس از فوت آیت‌الله هاشمی، آقایان موحدی و هاشمی ‌شاهرودی به مرمر رفتند، یعنی تا حدود یک سال و نیم بعد از فوت حاج آقا. پس از آن، مجمع به مجلس قدیم نقل مکان کرد. ادعای زندگی آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر هم کذب است، خانواده ما اصلاً در این کاخ حضور نداشت و تنها جلسات مجمع در آن برگزار می‌شد.»

ابراز تمایل ولیعهد انگلیس برای سفر به ایران

  خبر دیگر اینکه، «چارلز» شاهزاده ولز و ولیعهد ملکه انگلیس در  گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز گفته است که مایل است سفری رسمی به ایران داشته باشد. به گزارش ایسنا، چارلز در این باره گفت: بله معلوم است که دوست دارم [به ایران بروم]. می‌دانم که ایران قرن‌ها بخش مهمی از جهان بوده و کمک شایانی به دانش بشری، فرهنگ، شعر و هنر کرده است. منظورم این است که واقعاً ملت چشم‌گیری هستند. ولیعهد انگلیس در ادامه اظهار کرد که سعی دارد میانجی باشد و برای صلح در خاورمیانه دعا کرده است. من فکر می‌کنم که مهم‌ترین چیز، صلحی عادلانه و ماندگار است. سخنگوی چارلز البته  درباره رخ دادن چنین سفری در آینده گفت: هیچ برنامه‌ای برای سفر رسمی شاهزاده ولز به ایران وجود ندارد.

تجمع کانادایی ها در حمایت از ایران

  دست آخر اینکه،  تعدادی از  معترضان و فعالان ضدجنگ در  کانادا در مقابل کنسولگری امریکا در شهر تورنتو تجمع کردند و خواهان پایان خشونت و تحریم‌های امریکا علیه ایران شدند.به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یکی از معترضان در این باره گفت: رفتار دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا در مورد ایران ناامیدکننده است؛ اما عجیب نیست. به نظر می‌رسد وعده انتخاباتی ترامپ مبنی بر پایان جنگ‌های بی‌پایان شکست خورده است. در این تجمع، معترضان شعارهایی مانند «نه به جنگ با ایران، رفع فوری تحریم‌ها» و «ناتو از خاورمیانه باید خارج شود»، سر می‌‌دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما