شناسهٔ خبر: 37857557 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت از رژیم صهیونیستی، دستاویز انتخاباتی بلومبرگ

تهران – ایرنا - مایکل بلومبرگ داوطلب یهودی و میلیاردر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات در جمع هوادارانش و با هدف افزایش شانس خود در انتخابات پیش رو، اعلام کرد که در صورت پیروزی، همیشه پشتیبان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

بلومبرگ ساعاتی پیش و در تازه ترین سخنرانی انتخاباتی خود وعده داد که آمریکا را تبدیل به کیبوتص (دهکده های اشتراکی اسرائیل که همه چیز در آن تحت مالکیت جمعی بوده و مالکیت فردی به رسمیت شناخته نمی شود.) نخواهد کرد.

بلومبرگ به هواداران خود که در یکی از کنیسه های میامی ایالت فلوریدا گرد آمده بودند، گفت: من تنها نامزد یهودی نیستم که در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده ولی فقط من هستم که نمی خواهم آمریکا را به کیبوتص تبدیل کنم.

وی همچنین قول داد که هرگز شرطی برای کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل وضع نکند و گفت: اگر رئیس جمهور شوم همیشه هوای اسرائیل را خواهم داشت.

بلومبرگ که به نظر می رسد حمایت تمام عیار از رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از اثرگذار ترین شیوه های تبلیغات انتخاباتی در کشورش برگزیده است، همچنین گفت که همیشه مخالف توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران بوده چرا که "به اندازه کافی از اسرائیل محافظت  نمیکرد". با این وجود بلومبرگ تصمیم دونالد ترامپ به خروج از برجام را نیز به نقد کشید چرا که به زعم او ممکن است به تقویت برنامه هسته ای ایران منجر شود.

بلومبرگ که مدتها پس از آغاز رقابت های درون حزبی وارد گردونه انتخابات شد در نظرسنجیها پائین تر از سندرز، جو بایدن و الیزابت وارن قرار دارد ولی تاکنون ۲۲۵ میلیون دلار هزینه تبلیغات رسانه ای کرده و با حضور مداوم در شبکه های تلویزیونی توانسته هواداران بیشتری را به خود جلب کند.

حرف های تازه بلومبرگ در حمایت از رژیم اسرائیل، همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای رونمایی از طرح آمریکایی "معامله قرن" مطرح شده است.

حرف های تازه بلومبرگ و متوسل شدن او به رژیم اسراییل برای بالا کشیدن خود در میان سایر رقبای انتخاباتی، تلاش او برای پیشی گرفتن از برنی سندرز، دیگر رقیب یهودی وی است که به هواداری از سوسیالیسم شهرت دارد.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت، در نظرسنجیها پیش بوده و سیاست های چپ گرایانه از جمله کنار گذاشتن بیمه های سلامت خصوصی به نفع بیمه های همگانی دولتی را تبلیغ می کند.

سندرز در دهه ۶۰ قرن بیستم چندین ماه در مزارع اشتراکی اسرائیل داوطلبانه کار می کرد و اکنون خود را یک سوسیال دموکرات می خواند.

بلومبرگ مواضعی میانه روانه تر داشته و تا حد زیادی از حمله شخصی به دیگر رقبای دموکرات خود پرهیز کرده است. شهردار پیشین نیویورک و مالک شبکه تلویزیونی بلومبرگ ثروتی بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار داشته و وعده داده که از این اندوخته برای حمایت از نامزد نهایی حزب استفاده کند.

نظر شما