شناسهٔ خبر: 37856856 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طنین زنگ فاطمی در زرندیه

زنگ فاطمی در مدارس زرندیه به صدا در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت ایام فاطمیه و ایام شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علی‌ها زنگ فاطمی در تمامی مدارس دخترانه شهرستان زرندیه به صدا در آمد.

طنین زنگ فاطمی در زرندیه

این مراسم باشکوه که همزمان با ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قوی‌ترین و سرشناس‌ترین فرمانده ضد تروریست دنیا به طور نمادین در دبیرستان دخترانه پیامبر اکرم (ص) شهر مامونیه با حضور امام جمعه شهرستان؛ مدبر آموزش و پرورش برگزار شد.

حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است و این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است.

گرچه روایات تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) متفاوت است؛ اما میان علمای شیعه دو تاریخ مشهور و مقبول است: یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و دیگری نود و پنج روز بعد از رحلتان حضرت است و میان این دو تاریخ را ایام فاطمیه نامیده و این ایام را برای بانوی دو عالم عزاداری می‌کنند.

بنا به روایت هفتاد و پنج روز، سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، را فاطمیه اوّل و بنا به روایت نود و پنج روز، سوم تا پنجم جمادی الثانی را فاطمیه دوم می‌نامند.

ایام فاطمیه در سال ۹۸ از روز پنجشنبه ۱۹ دیماه که اولین روایت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و فاطمیه اول نامیده می‌شود شروع می‌شود و روز چهارشنبه ۹ بهمن اسفند ۱۳۹۸ برابر با روایت دوم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که فاطمیه دوم نامیده می‌شود تمام می‌شود.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قوی‌ترین و سرشناس‌ترین فرمانده ضد تروریست دنیا بامداد جمعه سیزدهم دیماه ۹۸ در حالیکه به دعوت رسمی نخست وزیر عراق به منظور گفتگوی مشورتی با هواپیمای مسافربری به این کشور سفر کرد و با خودرو غیر نظامی در حال خروج از فرودگاه بود با دستور رسمی و مستقیم رئیس جمهور آمریکا و با موشک هوا به زمین نظامیان آمریکا ترور شد.

در پی حمله تروریستی دزدانه و بزدلانه و خارج از میدان جنگ آمریکایی ـ صهیونیستی در فرودگاه بغداد به خودروی سردار سرافراز سپاه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ایشان به همراه جمعی از همراهانش به ویژه ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی و نیروی نظامی رسمی کشور عراق به فیض شهادت نائل آمدند.

همچنین در پی این تنش آفرینی هواپیمای مسافربری پرواز تهران_اوکراین در آسمان تهران به اشتباه هدف موشک پدافندی قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ج

نظر شما