شناسهٔ خبر: 37856214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه اندازی مراکز یادگیری محلی والدین کودکان پیش از دبستان در زنجان

زنجان - ایرنا - مراکز یادگیری محلی والدین کودکان پیش از دبستان با هدف ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های تربیتی خانواده‌ها در زنجان راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طبق شیوه‌نامه ابلاغی ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌ های تربیتی خانواده‌ ها و آماده‌سازی والدین برای تعامل با مربیان در سال‌ های تحصیلی فرزندان‌ خود از جمله اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی آموزش والدین کودکان پیش از دبستان اعلام شده است.

اصغر ابراهیمی، جلب حمایت خانواده‌ها از یادگیری‌های فرزندان و توانمندسازی والدین برای مراقبت از رشد و تربیت صحیح فرزندان از دیگر اهداف راه‌ اندازی مراکز یادگیری محلی آموزش خانواده ها است.

این مسؤول با اشاره به ضرورت راه اندازی مراکز یادگیری محلی برای خانواده ها ادامه داد: بررسی شرایط و معرفی واحدهای آموزشی که می‌ توانند به عنوان مراکز یادگیری فعالیت کنند و مسؤولیت تطبیق و تایید برخورداری مدارس داوطلب از شرایط لازم بر عهده اداره کل انجمن اولیا و مربیان استان است.

وی اضافه کرد: بر این اساس طبق پیش بینی انجام گرفته هفت مرکز یادگیری محلی آموزش برای والدین کودکان پیش دبستانی در نواحی یک و ۲ و آموزش و پرورش زنجان راه اندازی خواهد شد که از این تعداد مقدمات افتتاح ۲ مرکز فراهم شده است که به زودی این مهم انجام خواهد شد.

ابراهیمی افزود: طی سال آینده و به تدریج این نوع مراکز در مناطق مختلف استان ایجاد و معایب و محاسن آن احصا خواهد شد که در کیفی سازی خدمات بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این نوع مراکز تلاش می شود خدماتی از قبیل آموزش‌ های لازم به والدین کودکان پیش از دبستان برای تربیت صحیح فرزندان و آماده‌سازی آنها برای ورود به مدرسه، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت‌های فردی، اجتماعی و شغلی، فراهم کردن شرایط گفت‌وگوی والدین کودکان پیش از دبستان درباره امر خطیر تربیت فرزند و آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه ارائه شود.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ارائه اطلاعات و آگاهی‌های لازم به والدین برای آماده‌ سازی آنها برای همکاری با مدرسه و تربیت صحیح فرزندان را از دیگر خدمات قابل ارائه در مراکز یادگیری محلی آموزش خانواده عنوان کرد.

نظر شما