شناسهٔ خبر: 37856133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

43 پروژه تولیدی و زیربنایی دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 43 پروژه زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

خلیل نیکشاد امروز هفتم بهمن در نشست مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان اردبیل زمینه اشتغال 800 نفر فراهم می‌آید.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش کشاورزی به ویژه تولید محصولات گلخانه‌ای و همچنین توسعه آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: تا سال 96 با اجرای یک هزار و 400 هکتار آبیاری تحت فشار جایگاه این استان بیست و ششم بوده اما با مساعدتی که در این دو سال دولت تدبیر و امید داشته این جایگاه با اجرای طرح‌های متعدد در دشت اردبیل و شمال استان به ششم کشوری ارتقا یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با اجرای طرح آبیاری تحت فشار در پایاب سد خدافرین که 47 هزار هکتار آن آماده بهره‌برداری است، این جایگاه تا سوم کشوری نیز قابل ارتقاست.

نیکشاد بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور و وزرا به استان اردبیل 87 پروژه در بخش‌های مختلف با 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد تا بهره‌برداران از مزایای این طرح‌ها استفاده کنند.

وی با ابراز خرسندی از هشت برابر شدن اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی در چند سال اخیر گفت: صندوق حمایت از بخش کشاورزی از اصلی‌ترین محورهای پشتیبانی این مجموعه عظیم در کنار بانک کشاورزی است تا یک حرکت تحول‌آفرینی را در بخش آب و خاک استان شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در 17 جبهه کاری سعی دارد تا در خدمت فعالان این بخش باشد تا همچنان تولید محصولات در اکثر حوزه‌ها از میانگین کشوری بالاتر برود.

انتهای پیام

نظر شما