شناسهٔ خبر: 37855590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصرف سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:به‌طور میانگین سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان در بخش‌های خانگی، صنعتی و عمومی به مصرف می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار داشت: با وجود بهره‌مندی بیش از ۹۹.۵ درصد از خانوار‌های استان از نعمت گاز طبیعی، این شرکت تمام تلاش خود را برای گازرسانی به متقاضیان جدید به کار بسته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار داشت: از مجموع انشعابات نصب شده در سال ۹۸، بالغ بر ۷ هزار و ۶۲ انشعاب شهری و یک هزار و ۷۴۹ انشعاب به مشترکین روستایی واگذار شده است و با اجرای این عملیات، مجموع انشعابات نصب شده در استان در حال حاضر به بیش از یک میلیون ۱۰۰ هزار انشعاب رسیده است.

او با بیان این مطلب که هم‌اکنون ۹۵ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد روستا‌های واجد شرایط استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، افزود: به‌طور میانگین سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان در بخش‌های خانگی، صنعتی و عمومی به مصرف می‌رسد.

علوی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تعمیرات اساسی ایستگاه‌ها، نگهداری مناسب تأسیسات و خطوط شبکه گازرسانی استان به طور کامل انجام شده افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم در موضوع مصرف صحیح و بهینه گاز طبیعی از روز‌های باقی مانده فصل زمستان به گرمی عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: مشترکین می‌توانند با به‌کارگیری نکات بسیار ساده همانند استفاده از لباس گرم در منزل، نصب پرده‌های ضخیم، رعایت دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، با رعایت نکات ایمنی سهم قابل‌توجهی در مدیریت مصرف گاز کشور داشته باشند.

او گفت: همچنین مسئولان انرژی ادارات دولتی نیز می‌بایست پیرو بخشنامه ابلاغی دولت مبنی بر مصرف بهینه و ایمن گاز، نسبت به روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت پیش از پایان کار و همچنین خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، انجام معاینه فنی همه موتورخانه‌ها از طریق شرکت‌های تأیید صلاحیت شده، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز توجه و دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

نظر شما