شناسهٔ خبر: 37855315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌جمهور موقت بولیوی از وزرایش خواست استعفا دهند

رئیس‌جمهور موقت بولیوی از همه وزرای دولت این کشور خواست تا پیش از برگزاری انتخابات عمومی از سمت خود استعفا دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تی آر تی، جنینه آنز، رئیس جمهور موقت بولیوی از همه وزرای دولت این کشور خواست تا طی سه ماه آینده و پیش از برگزاری انتخابات عمومی از سمت خود استعفا دهند.

دولت موقت بولیوی ساعاتی پس از استعفای «رکسانا لیزاراگا» وزیر ارتباطات این کشور، چنین بیانیه‌ای را منتشر کرد. لیزاراگا روز گذشته اعلام کرد در اعتراض به تصمیم آنز برای نامزدی در انتخابات سوم مه سال جاری میلادی از سمت خود استعفا می‌کند. او در ۱۳ نوامبر از سوی آنز منصوب شد. او علت انصراف خود را عمل نکردن به وعده‌های آنز اعلام کرد.

پس از استعفای اوو مورالس، رئیس جمهور پیشین بولیوی، آنز در ۱۲ نوامبر گفته بود که هیچ تمایلی برای انجام یک کار تمام وقت را ندارد. این در حالی است که روز جمعه وی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابا ت ریاست جمهوری اعلام کرد.

در بیانیه دولت موقت بولیوی آمده است هدف از استعفای وزرا، ایجاد تعدیلاتی در دستگاه اجرایی این کشور است.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) برگزار شد و بنا بر اعلام دادگاه عالی انتخابات بولیوی مورالس در دور نخست انتخابات به پیروزی رسید. با این وجود «کارلوس مسا» رقیب اصلی مورالس اعلام کرد پیروزی وی را در دور نخست انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد و پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتصاب‌ها و اعتراضات گسترده سراسر بولیوی را فرا گرفت. مورالس نیز دهم نوامبر استعفای خود را اعلام کرد و اوضاع حاکم بر کشورش را نوعی کودتا دانست.

انتهای پیام/

نظر شما