شناسهٔ خبر: 37850961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

دستگاه قضا در مبارزه با فساد جدی است | ۲۲۰ هزار میلیارد معوقه مالیاتی داریم

حجت الاسلام درویشیان با تأکید بر مبارزه با فساد گفت: آیت الله رئیسی و دستگاه قضا در مبارزه با فساد جدی هستند و به صورت مستمر این موضوع را دنبال می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن درویشان رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز در دیدار مراجع تقلید با بیان این که سازمان بازرسی مسؤولیت سنگینی برعهده دارد، گفت: طبق قانون نظارت بر اجرای قوانین در همه دستگاه های اداری کشور بر عهده سازمان بازرسی کشور است.

وی افزود: قوه قضاییه به وسیله این سازمان وظیفه اعمال نظارت بر دستگاه ها دارد، از زمانی که آیت الله رئیسی مسؤولیت دستگاه قضا را بر عهده گرفتند با توجه به شناختی که از ظرفیت های این سازمان دارند بر تقویت عملکرد آن تأکید کردند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در این دوره دنبال هستیم نظارت بر فعالیت های دستگاه های اجرایی به ویژه در حین اقدام و فعالیت خصوصا در این برهه که یکی از مسائل مهم جامعه موضوع اقتصاد و معیشت مردم است.

وی ادامه داد: رویکرد ما حمایت از تولید، کار آفرینی و سرمایه گذاری مشروع و پیگیری رفع موانع تولید در کشور است، در 10 ماه گذشته دستگاه قضایی اقدامات خوبی در حمایت از تولید و کارآفرینی داشته است و واحدهای بسیاری فعال شدند.

حجت الاسلام درویشیان پیگیری مسائل کلان کشور مانند اشتغال را از برنامه های در دستور کار سازمان بازرسی دانست و ابراز داشت: متأسفانه آمار بیکاری در برخی مناطق بالا است، بحث معیشتی و اقتصادی مردم بیشتر برعهده دستگاه اجرایی است و سازمان بازرسی در این مسیر نظارت می کند.

وی عنوان کرد: رییس دستگاه قضا به بنده مأموریت دادند با توجه به گرانی بنزین نظارت کنیم تا تفاوت قیمت بنزین برای بسته معیشتی مصرف شود، ما روزانه رصد می کنیم و مواردی بوده که تذکر دادیم و اصلاح شده است، 72 هزار خانوار از کمیته امداد در بسته معیشتی محاسبه نشدند که با پیگیری ها پرداخت شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای صحیح قانون و وظایف مسؤولان و دستگاه از وظایف این سازمان است، یکی از مشکلات کشور کمبود درآمدها است و مشکلات اقتصادی به مسائل جدی روند کلی اقتصاد باز می گردد.

وی اضافه کرد: منابع مالی کشور مانند مالیات را در دستور کار قرار دادیم و تیم هایی را مستقر کردیم، مالیات های معوق بالغ بر 220 هزار میلیارد تومان است و تاکنون چند هزار میلیارد تومان از مالیات های معوق وصول شده است.

حجت الاسلام درویشیان تأکید کرد: گمرک و مسائل بانکی از جمله مسائل مهمی است که به صورت مستمر نظارت داریم و دنیال می کنیم، همچنین مسائل حوزه های آسیب اجتماعی در دستور کار است و امیدواریم در این دوره که مردم به واسطه حضور آیت الله رئیسی امیدوار شدند بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی افزود: آیت الله رئیسی و دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با فساد جدی هستند و به صورت مستمر این موضوع را دنبال می کنند، البته فساد سیستمی نداریم اما فساد کم هم برای نظام اسلامی زیاد است و با جدیت با فساد مبارزه می کنیم.

نظر شما