شناسهٔ خبر: 37850503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خبر داد

کاهش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای در ۹ ماهه امسال

ایمان کدیور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از کاهش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای در ۹ ماهه اول سال با وجود افزایش ۸ درصدی ترددها در محورهای استان کرمان خبر داد و بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل راهداری شمال و جنوب استان و همچنین پلیس راه در حوزه اختیارات کمیسیون ایمنی راه‌های استان اجرایی که به کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای منجر شده است.

صاحب‌خبر -

مصطفی آیت‌اللهی موسوی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با استناد به گزارش اداره کل راهداری از تصادفات ۹ ماهه امسال استان کرمان عنوان کرد: عدم توجه راننده به جلو، واژگونی خودرو و ایمنی وسیله نقلیه تأثیرگذارترین عوامل در تلفات جاده‌ای به شمار می‌روند.

وی از کاهش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای در ۹ ماهه اول سال با وجود افزایش ۸ درصدی ترددها در محورهای استان کرمان خبر داد و بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل راهداری شمال و جنوب استان و همچنین پلیس راه در حوزه اختیارات کمیسیون ایمنی راه‌های استان اجرایی که به کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای منجر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: در کمیسیون ایمنی راه‌های استان نهایت تلاش از سوی دستگاه‌های عضو برای کاهش تصادفات و تلفات صورت گرفته است، اما لازم است که مراکز تحقیقاتی به ارائه طرح‌هایی به ویژه برای افزایش ایمنی خودروها بپردازند و در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی با بیان اینمطلب که توزیع اعتبارات ایمنی راه‌ها در اختیار شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها است، در ادامه به درخواست پلیس راه در خصوص ایجاد پارکینگ‌های بیشتر در طول جاده‌ها عنوان کرد: پلیس راه با همکاری راهداری، مکان‌یابی پارکینگ‌های لازم را در جاده‌ها انجام دهند تا اجرایی شوند.

موسوی همچنین اهمیت آموزش‌های امدادرسانی و کمک‌های اولیه را یادآور شد و به توجه به پیشنهاد مدیرکل هلال‌احمر بیان کرد: با هماهنگی جمعیت هلال‌احمر و راهداری، دوره آموزش امدادرسانی و کمک‌های اولیه ویژه نیروهای راهداری و ناوگان حمل و نقل استان کرمان برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما