شناسهٔ خبر: 37850453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

واقعه «۱۹ ژانویه» توطئه تحریف تاریخ توسط دشمنان را نقش بر آب کرد

اردبیل - امام جمعه اردبیل گفت: واقعه «۱۹ ژانویه» توطئه بدخواهان که درصدد ترویج فرهنگ غرب در بین آذری‌ها و اعمال تحریف‌های تاریخی بودند را نقش بر آب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسن عاملی عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز آذری‌های مسلمان جهان که در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد، عنوان کرد: واقعه «۱۹ ژانویه» توانست توطئه بدخواهان که به دنبال تحریف تاریخ و رواج فرهنگ غربی در بین آذری زبان‌ها بودند را نقش بر آب کند.

وی بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی و تاریخی و تبیین مناسب آن در بین نسل‌های مختلف تأکید کرد و افزود: برپایی این قبیل از همایش‌ها شرایط را برای پرداخت بیشتر در خصوص این واقعه بزرگ و آذری‌هایی که نمادی از غیرت و شجاعت هستند فراهم خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اینکه بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان از رهبر معظم انقلاب به عنوان هدایتگر خود یاد می‌کنند، افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی است.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به تاریخ غنی اردبیل و سلسله صفویه، تصریح کرد: شاه اسماعیل صفوی که از اردبیل برخاسته بود توانست در یکپارچه سازی ایران و همچنین قرار دادن تشیع به عنوان مذهب رسمی کشور خدمتی ارزشمند برای تاریخ این سرزمین کند.

به گفته وی ایران از دوران صفویه و یکپارچه سازی خود توانست مراحل پیشرفت را به خوبی آغاز کند هر چند در دوره‌هایی از تاریخ به مانند دوران قاجاریه این عظمت و شکوه به تدریج به دلیل نالایقی حاکمان با آسیب‌هایی مواجه شد.

نظر شما