شناسهٔ خبر: 37850180 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امدادرسانی به سیل‌زدگان با ۴ بالگرد ترابری سپاه

۴ فروند بالگرد ترابری سپاه با ۱۲۰ سورتی پرواز در طول هفته اول بعد از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان به سیلزدگان امدادرسانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ، از همان ابتدا وقوع سیلاب در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های استان کرمان کار امداد رسانی و خدمات رسانی به سیل زدگان توسط رزمندگان این قرارگاه آغاز شد.

امدادرسانی به وسیله ۴ فروند بالگرد ترابری در امر امدادرسانی که هر روز ۲۵۰ خانوار را تحت پوشش قرارداده و در طول یک هفته اول ۱۲۰ پرواز صورت گرفته است.

هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، نمک و لوازم بهداشتی توزیع ۱۵ هزار تخته پتو، توزیع ۱۰۰۰ سری لوازم خانگی، بکارگیری ۵ گروه مهندسی رزمی در منطقه با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات، راه اندازی یک باب بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی همراه سی تی اسکن سیار و ام آرای و بازگشایی ۳۱ راه روستایی و فراهم کردن ارتباط ۸۰ روستای حاشیه مرز که راه‌های دسترسی آن‌ها ازبین رفته بوده است از دیگر اقدامات است.

اعزام ۴ ست بیمارستانی به شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، نگور و دمپک و اعزام ۲۸ تیم پزشکی سیار به مناطق مختلف سیل زده، راه‌اندازی ۴ مرکز پخت غذای گرم و توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم در شبانه روز، هماهنگی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سیستان و بلوچستان برای سازماندهی و اعزام موکب‌های ستاد‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در کل مناطق سیل زده انجام شده که این موکب‌ها به مدت ۱۴ روز استقرار ۹۵۲، هزار پرس غذای گرم توزیع کرده‌اند.

توزیع ۱۰۰ هزار قرص نان گرم، توزیع ۵ هزار تخته پتو و ۳ هزار بسته بهداشتی، ساخت ۳۰ سرویس بهداشتی و ۲۵ هزار بسته معیشتی داشته‌اند که کل این خدمات رسانی‌ها بیاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

نظر شما