شناسهٔ خبر: 37850059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات ساخت یک مجتمع آموزشی در نوش‌آباد آران‌وبیدگل آغاز شد

کاشان- ایرنا- عملیات ساخت بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی شمال استان اصفهان در شهر نوش‌آباد آران‌وبیدگل در آیینی با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسوولان این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران‌وبیدگل شامگاه یکشنبه در  این آیین گفت: این مجتمع شامل سه آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در شهرک حسن‌آباد شهر نوش‌آباد است.

محمد معدندار با بیان اینکه این مجتمع ۲۰ کلاسه خواهد بود، افزود: برای ساخت این مجتمع آموزشی، زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع از سوی شهرداری نوش‌آباد اختصاص یافت و از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساخت این مجتمع آموزشی ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته و از سوی سازمان نوسازی مدارس تامین اعتبار شده است که پیش‌بینی‌ می‌شود دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

فرماندار آران‌وبیدگل هم در ادامه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با همت دولتمردان و خیران نیک اندیش، ساخت و ساز مدارس قوت بیشتری گرفته است، اظهار داشت: ۱۳۰ آموزشگاه و مدرسه دولتی و غیردولتی با نزدیک به ۱۷۰۰ معلم در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

اسماعیل بایبوردی با مناسبت دانستن وضعیت آران‌وبیدگل در جذب خیران مدرسه‌ساز در استان و کشور یادآور شد: ۵۰ واحد آموزشی، فرهنگی و ورزشی تاکنون در این شهرستان از سوی خیران به بهره‌برداری رسیده است.

وی، خیران مدرسه‌ساز را بازوان پرقدرت و توانمند دولت و مردم برشمرد و اضافه کرد: خیران این شهرستان به درستی دریافتند که معماران پیشرفت آران‌وبیدگل، استان اصفهان و کشور هستند.

فرماندار آران‌وبیدگل گفت: خیران نیک می‌دانند که توسعه از کودکستان‌ها، مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و محل توسعه کشور، خیابان‌ها و کوچه‌باغ‌ها نیستند.

وی با اشاره به تحصیل ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز در این شهرستان به عنوان عاملان پیشرفت آینده کشور تاکید کرد: اگر بخواهیم آینده درخشانی برای آران‌وبیدگل و کشور ترسیم کنیم، باید آنان را به عنوان نسل‌های امروز و فردایی بدانیم که با برنامه‌ریزی هوشمند و دانش بنیان می‌توانند به اقتدار علمی ایران عزیز سرعت بیشتری ببخشند.

شهر نوش‌آباد با جمعیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر در فاصله سه کیلومتری آران‌وبیدگل قرار دارد.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با ۱۳۰ واحد آموزشی و جمعیت دانش ‌آموزی ۲۰ هزار نفری، در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما