شناسهٔ خبر: 37849989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

آلودگی هوای همدان موقتی است

نرگس باستان

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از بعدازظهری با هوای آلوده برای مردم همدان خبر داد و گفت: آلودگی هوا در همدان معمولا موقتی است و در ساعات فعالیت مردم در سطح شهر به اوج خود می رسد و در طول شب مشکل آلودگی هوا وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هوای امروز همدان از ساعت ۱۳ تا ۱۶ برای تمام گروه های سنی ناسالم بود، اظهار کرد: مردم در روزهای آلودگی هوا از پیاده‌روی و ورزش در هوای باز خودداری کنند همچنین تعطیلی مدارس در روزهایی با هوای آلوده چاره کار نبوده و لازم است زنگ تفریح دانش‌آموزان در داخل کلاس تشکیل شود.

وی با بیان اینکه ذرات ریز معلق ۲.۵ میکرون بسیار حائز اهمیت بوده وغلظت بالای آنها باعث آلودگی می شود، افزود: بعد از بارش برف وباران وارونگی هوا رخ می دهد که یکی از مهم ترین دلایل آلودگی در فصل سرما است.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه وضعیت جوی همدان با شهرهای صنعتی مانند تهران، اصفهان و مشهد تفاوت زیادی دارد و در این شهرها همزمان چندین عامل آلودگی فعال است، اضافه کرد: با افزایش ارتفاع هوا گرمتر شده و این پدیده از بالا رفتن آلودگی جلوگیری می کند بنابراین آلاینده ها در نزدیکی سطح زمین انباشته می شوند.

خدابخشی با بیان اینکه در فصل سرد معمولا وسایل گرمایشی و پکیج‌ها روشن و مقداری از آلودگی ها مربوط به این وسایل است، اظهار کرد: وسایل نقلیه عمده ترین تولید کننده ذرات ۲.۵ میکرون هستند و غلظت این ذرات در شهرستان های اطراف همدان کمتر است.

وی با بیان اینکه یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در همدان وجود دارد، گفت: آلودگی هوا در سطح همدان معمولا موقتی است و در ساعات فعالیت مردم در سطح شهر به اوج خود می رسد و از ساعت ۵ بعدازظهر دارای روند کاهشی است.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تأکید بر اینکه باید معاینه فنی خودروها در شهر همدان به طور جدی پیگیری شود، بیان کرد: بسیاری از اتوبوس‌های در حال تردد در شهر همدان آلاینده هستند و اگر تعداد خودروهای تک‌سرنشین کم باشد قطعا از شدت آلودگی کم خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما