شناسهٔ خبر: 37849931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گلستان| اردوهای راهیان نور سبب پیوند نسل‌های انقلاب می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان با تأکید بر آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ مقاومت گفت: اردوهای راهیان نور سبب پیوند نسل اول انقلاب با نسل‌های جدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی عصر امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی اظهارداشت: سفرهای راهیان نور، مقدمه بازگشت افراد به خویشتن خویش است و سبب می‌شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شده و هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی گام بردارد و با تهاجم فرهنگی مبارزه کند.

وی افزود: نسل جوان امروز با دیدن رشادت‌های نسل جوان دیروز دارای هویت شده و به تاریخ همراه با موفقیت خویش می‌نازد و در مقابل جریان‌های ناامید کننده مقاوم می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای استان بیان داشت: در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که تمامی هستی و جان خویش را فدا و بزرگترین فداکاری را کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیدند و قهرمانان تاریخی ایران شدند که سفرهای راهیان نور موجب شده است تا از این لحاظ از قهرمانان این دوران تجلیل و تقدیر شود.

وی با اشاره به اینکه سفر راهیان نور به نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: سفرهای راهیان نور سبب می‌شود تا بخشی از اهدافی که ما در مقابله با تهاجم فرهنگی داریم تامین شود و با یادآوری دوران دفاع مقدس، جوانان جایگاه خویش را بهتر بدانند و قوی‌تر عمل کنند.

رعایتی خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی مردم را از درون تهی می‌کند ولی مردم ایران اسلامی به فرهنگ غنی متکی هستند و ارزش‌هایی را همچون عاشورا، مقاومت، جان نثاری، شهادت و ایثار دارند. تهاجم فرهنگی در جایی است که خلاء معنوی در انسان باشد و این سفر موجب می‌شود عرفان، معنویت و عبودیت رزمنده خود به خود در نسل جوان تاثیر گذارد و بنیه معنوی افراد تقویت شود.

وی بیان داشت: بازدید کنندگان از مناطق جنگی، احساس مسئولیت پیدا کرده و با حس تعلق خاطر به افرادی که فداکاری بی‌نظیری داشته‌اند، نقش خود را در جامعه بهتر ایفا می‌کنند.

رعایتی افزود: پیوند بین نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب با نسل اول از جمله مهمترین آثار و برکات راهیان نور است.

انتهای پیام/581/ ع

نظر شما