شناسهٔ خبر: 37849890 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشریح جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید گمنام در رشت

جانشین سپاه مرکزی ناحیه رشت برنامه‌های تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام را در رشت تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ محسن جعفری جانشین سپاه مرکزی ناحیه رشت با اشاره به سخن سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» مبنی بر اینکه ما ملت شهادت هستیم، گفت: خون شهدا پیوسته احیاگر انقلاب اسلامی ایران است و هر از گاهی شهر‌های مختلف ایران معطر به عطر شهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای هشت هزار شهید و ۲۲ شهید مدافع حرم است، به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام فاطمیه و در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، استان گیلان معطر به شمیم عطر دو شهید گمنام خواهد شد.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت به میزبانی شهر رشت از پیکر یک شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: پیکر پاک این شهید گمنام ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت واقع در پل عراق تا میدان شهدای ذهاب (میدان شهرداری) با حضور مردم ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور رشت تشییع می‌شود.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه پیکر شهید گمنام به دلیل برگزاری اجتماع فاطمیون در مرکز استان ابتدا به میدان شهدای ذهاب رشت منتقل می‌شود، تصریح کرد: پس از اقامه نماز بر پیکر شهید گمنام توسط یکی از علمای گیلانی، شهید برای تدفین به دانشگاه شهید چمران واقع در انتهای بلوار لاکان رشت منتقل و با حضور دانشجویان، دانشگاهیان و مردم منطقه به خاک سپرده می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: مراسم وداع با شهید گمنام در مهدیه رشت توسط هیئت رزمندگان اسلام در شب شهادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ

برچسب‌ها:

نظر شما