شناسهٔ خبر: 37849886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری شهرکرد نوروز ۹۹ میزبان ۱۰۰ عنوان برنامه است

شهرکرد_ ایرنا_ سرپرست شهرداری شهرکرد با تشریح اقدامات حوزه‌های مختلف مجموعه شهری مرکز چهارمحال و بختیاری در طرح استقبال از بهار ۹۹ گفت: اقدامات و برنامه‌های نوروز ۹۹ در قالب ۱۰۰ عنوان فعالیت اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا امیدی شامگاه یکشنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این برنامه‌ها با محورهای فرهنگی،عمرانی، خدمات شهری، زیباسازی، حمل و نقل و ترافیک اجرایی خواهد شد.
وی افزود: شهرداری شهرکرد برای همکاری با سایر کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم را دارد.
امیدی تصریح کرد: ساماندهی مبادی ورودی شهر ، آماده‌سازی بوستان‌ها و اسکان مسافران در محل‌های مناسب، برپایی و آماده‌سازی نمازخانه‌های سطح شهر، آذین‌بندی معابر، رفع نواقص سیستم‌های روشنایی معابر و نورپردازی بوستان‌ها، گلکاری پارکها و بلوارها، هرس درختان، بهسازی و نظافت سرویس های بهداشتی عمومی سطح شهر به ویژه در بوستان‌ها،  راه‌اندازی آب‌نماها و رنگ‌آمیزی مبلمان بوستان‌ها از شاخص‌ترین اقدامات شهرداری شهرکرد به مناسبت فرا رسیدن سال جدید است.
سرپرست شهرداری شهرکرد اظهار داشت: تهیه نقشه سیاحتی شهر، اجرای ویژه برنامه استقبال از مسافران نوروزی و برنامه‌های سنتی و آیینی، نصب سفره‌های هفت سین و المان‌های نوروزی در معابر پرتردد شهری، برپایی کاروان شادی و تهیه و توزیع کتابچه‌های فرهنگی آموزشی از دیگر برنامه های نوروزی شهرداری است.
وی گفت: رسیدگی و نصب تابلوها جهت‌نمای خیابان‌ها، اماکن و مراکز عمومی شهر، ساماندهی پارکینگ‌های شهر، خط کشی معابر، آشکارسازی سرعتکاه‌های شهری و هوشمندسازی چراغ‌های راهنما از دیگر برنامه‌های ستاد استقبال از بهار شهرداری شهرکرد است.
امیدی تاکید کرد: توقف حفاری‌ها و ساماندهی فعالیت های عمرانی، ساماندهی دستفروشان، جمع‌آوری متکدیان از برنامه‌های نوروزی شهرداری شهرکرد است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و آماده‌باش گروه‌های امداد و نجات در سازمان‌های آتش نشانی به صورت ۲۴ ساعته  و ساماندهی و نظارت بر کارکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری به خصوص تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری در این ایام نیز در دستورکار شهرداری شهرکرد قرار دارد.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر در روز آخر منتهی به سال نو وارد مبادی ورودی شهرکرد شد.

نظر شما