شناسهٔ خبر: 37849787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد ۱۹ درصدی درآمدهای آذربایجان‌غربی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از رشد ۱۹ درصدی درآمدهای آذربایجان‌غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

ناصر حضرتی‌پر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی می تواند در شرایط حاضر و با بهره مندی از زیر ساخت های مناسب، نقش مهمی را در مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه ایفا کند.

وی تصریح کرد: منابع درآمدی استان آذربایجان‌غربی شامل مجموع درآمدهای عمومی و اختصاصی در لایحه بودجه سال آینده به میزان ۱۷ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال پیش بینی شده که با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: با توجه به ظرفیت های قابل توجه آذربایجان‌غربی، درآمدهای استان( ردیف های ملی و استانی) بیشتر از این رقم است که به خزانه ملی واریز می شود.

حضرتی پر، اعلام کرد: اعتبارات هزینه ای استان از تمام منابع برای سال آینده مبلغ ۵۷۲۵ میلیارد ریال پیش بینی شده که از این حیث استان در بخش اعتبارات هزینه ای عمومی با اعتبار ۵ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته، در رتبه ۹ کشوری قرار دارد.

وی گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای آذربایجان غربی از بودجه عمومی( به غیر از طرح های ملی) که در سال آینده با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف اجرای پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا خواهد شد که مبلغ ۱۴ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: تامین اعتبار برای فصول حمل و نقل، آموزش و پرورش عمومی، ورزش و تفریحات، آب و فاضلاب و کشاورزی از عمده هدفگذاری های استان در سال آینده خواهد بود.

این مقام مسوول ادامه داد: جایگاه آذربایجان‌غربی در سهم بری از بودجه استان‌های کشور در جایگاه ششم کشوری قرار دارد.

حضرتی پر یادآور شد: بر رقم ذکر شده مبلغ ۴۱۵۳ میلیارد ریال نیز در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه های ملی اختصاصی استان پیش بینی شده که با احتساب این رقم در سال آینده مجموع ۱۸ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی برای پروژه های عمرانی استان اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان اعلام کرد: با احتساب اعتبارات هزینه ای مجموع منابعی که سال آینده در استان هزینه خواهد شد به ۲۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

انتهای پیام/
 

نظر شما