شناسهٔ خبر: 37849708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم| ده‌ها خودروی نظامی ائتلاف سعودی در «نِـهم» یمن زمین‌گیر شدند

یک هفته بعد از عملیات ائتلاف سعودی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه شرق صنعاء، تصاویر منتشر شده از شکست سنگین این عملیات حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ابتدای هفته گذشته بود که ائتلاف سعودی به همراه شبه نظامیان یمنی مورد حمایت خود، با هدف پیشروی به صنعاء، پایتخت دولت نجات ملی یمن از کوتاه‌ترین راه ممکن برای رسیدن به این شهر، عملیاتی آغاز کرد و تجهیزات و نیروی نظامی زیادی در جبهه «نِـهم» به کار گرفت.

هدف از این عملیات سیطره بر مناطق کوهستانی نِـهم و نزدیک شدن به مناطق کوهستانی اطراف صنعاء بود تا از این طریق تسلط بر این شهر که در چند سال گذشته نقطه ثقل مهمی در تحولات یمن بوده، محقق شود، ولی نتایج این عملیات همانند عملیات «عسیر» چند ماه گذشته در داخل عربستان سعودی چیزی نبود جز صدها اسیر و صدها کشته و زخمی.


موقعیت و آرایش نیروهای طرفین در شرق صنعاء

 

تصاویری که طی روزهای‌ اخیر از این جبهه منتشر شده نشان می‌دهد که شمار زیادی از خودروهای نظامی شامل نفربر، تانک‌برها و غیره  با پاتک نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کنار جاده آتش گرفته و یا به غنیمت گرفته شده است، همانند آنچه که در عملیات تابستان گذشته موسوم به «عملیات نصر من الله» در عسیر عربستان سعودی اتفاق افتاد.

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود نوشت در این عملیات اخیر، نزدیک به ۲۰۰۰ نفر اسیر شده و ۴۰۰ تن دیگر کشته یا زخمی شده‌اند. گذشته از این، محدوده‌ای کوهستانی به مساحت سه هزار کیلومتر مربع در منطقه نِـهم آزاد شده شده است.

 

فیـلم از جبهه نِـهم

 

انتهای پیام/ق

نظر شما