شناسهٔ خبر: 37849578 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش شناورهای صیادی در جاسک مهار شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: سرانجام پس از ۱۰ ساعت تلاش، آتش چهار فروند شناوری که در جاسک دچار حریق شده بودند، مهار شد.

صاحب‌خبر -

آتش شناورهای صیادی در جاسک مهار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: در حادثه آتش سوزی شناورهای صیادی در جاسک امروز شش شناور دچار حریق شدند که آتش دو فروند از آنها با توجه به چوبی بودن سازه آنها سریعا مهار شد.

او ادامه داد: اما چهار فروند دیگر جنسشان از فایبرگلاس است که این جنس به هنگام آتش سوزی، تا انتها می سوزد و از همین رو با وجود همه تلاش ها برای مهار آتش در این شناورها، هر چهار فروند به طور کامل در آتش سوختند.

بیشتر بخوانید: آتش گرفتن ۴ لنج باری و ماهیگیری در بندر جاسک

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان در خصوص علت حادثه گفت: هنوز علت دقیق مشخص نیست   و پس از اعلام نظر کارشناسان، اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدحسینی یکی از مشکلات در بنادر کوچک هرمزگان از جمله بندر جاسک، سیریک، هرمز و تیاب را حضور شناورهای صیادی عنوان کرد و گفت: ما از دستگاه های متولی به ویژه شیلات خواستاریم تا نسبت به ساماندهی شناورهای صیادی اقدام کنند.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اشاره به تلاش های سازمان بنادر و دریانوردی جهت توسعه فعالیت های بندری در بندر جاسک، گفت: طی یکسال اخیر اقدامات قابل ملاحظه ای برای توسعه این بندر انجام شده و حدود ۳۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

او ظرفیت تخلیه و بارگیری فعلی بندر جاسک را حدود یک میلیون تن اعلام کرد و افزود: هم اکنون حدود ۷۰ درصد تعمیرات اساسی در این بندر انجام شده است.

۶ فروند لنج پیش از ظهر امروز یکشنبه ششم آبان ماه در بندر جاسک طعمه حریق شدند.

بندر جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

نظر شما