شناسهٔ خبر: 37847456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه بنیاد تعاون سپاه در آئین سوگواره فاطمی :

ولایت فقیه محور کل دین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون سپاه گفت: اگر کل دین را به دانه های تسبیح تشبیه کنیم، ولایت نقش نخ این تسبیح را بر عهده دارد که محور کل دین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سپاه خبر خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سپاه سیدالشهدا(ع)، ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) صبح امروز با حضور جمعی از پاسداران و بسیجیان در هیئت حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی مجیدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون کل سپاه در این برنامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، غضب فاطمه(س) را غضب خدا خواند و گفت: آن بانوی بزرگوار تمام زندگی اش را وقف ولایت کرد و از این رو در دنیا بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه در اسلام به هیچ چیز به اندازه ولایت توجه نشده است، ادامه داد: دختر پیامبر(ص) بزرگترین الگوی عالم بود و در ادای این حق بزرگ در حد کمال عمل کرد.

این مقام مسئول افزود: اگر کل دین را مانند دانه های تسبیح تشبیه کنیم، ولایت نقش نخ این تسبیح را بر عهده دارد که محور کل دین است.

وی با تأکید بر اینکه ولایت اهل بیت محور دین است، ابراز کرد: سرتاسر وجود فاطمه(س) در توجه به حوزه ولایت حرف اول را می زند، باید در نظر داشت این توجه ها از جایگاه همسری علی(ع) نبود بلکه از جایگاه ولایت پذیری آن حضرت بود، زهرا(س) بزرگترین شخصیت در ادای حق ولایت و از همه در این راه جلوتر بود.

حجت الاسلام مجیدی مطرح کرد: ما به عنوان شیعه باید نگاه الگویی به آن بانوی مطهره داشته باشیم چرا که زهرا(س) جان، آبرو و همه دارایی اش را تقدیم این مسیر کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون، شاخص ولایتمداری را بسیار مهم دانست و یادآور شد: وصیت پیامبر اسلام(ص) برای حفظ دین سفارش به پیروی از کتاب خدا و عترت و اهل بیتش بود و امروز این توصیه به همه مسلمانان مخصوصا علمای اهل سنت است.

وی در ادامه خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) را دنیایی از معارف دین معرفی کرد و بیان داشت: فدک از دیدگاه امام موسی کاظم(ع) حاکمیت اهل بیت در عالم است.

 

حقیقت قرآن با ولایت عجین شده است

وی خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در خطبه فدکیه قرآن را با صبوری به طور کامل معرفی می نماید چرا که ایشان رسالت پدرش را دارد و حامی ولایت و مروج دین است.

وی با ابراز اینکه حقیقت قرآن با ولایت و امامت عجین است، اضافه کرد: قرآن منجی است، باید آن را بشناسیم و مسیر آن را درک کنیم، کسی که قرآن شناس باشد، اهل بیت شناس هم می شود.

حجت الاسلام مجیدی در پایان عنوان کرد: کسی که قرآن را بشناسد بعید است درِ خانه اهل بیت نرود، هر کس حقیقت قرآن را بفهمد هیچ گاه درِ خانه حضرت زهرا(س) را آتش نمی زند.

/انتهای پیام

 

نظر شما