شناسهٔ خبر: 37845165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با بیان اینکه چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم پنجشنبه 10 بهمن ماه سال جاری در سالن بیداری اسلامی برگزار می‌شود گفت: از همه آحاد مردم قم برای حضور در این برنامه دعوت به عمل می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسدالله گنجعلی در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با حضور اهالی رسانه امروز در ساختمان آیت‌الله سعیدی برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: اتفاقاتی که اخیراً برای ملت ایران به وقوع پیوست سبب شد که این روزها برای ایران روزهایی فراموش نشدنی شود. شهادت سردار سلیمانی و یاران همراهش و همچنین سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن تعدادی از هموطنانمان در صدر اتفاقات اخیر است.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر به ایام الله بزرگ پیروزی دهه فجر پیوست می‌شود چرا که چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی مصادف با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی است.

فرمانده لشکر 17 علی ابن ابی طالب (ع) دهه فجر را فرصت بازنگری در آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و گفت: دهه فجر فرصتی است برای اندیشیدن به اینکه کجا بودیم، اکنون کجا هستیم و چه می‌خواهیم. پیروزی انقلاب اسلامی بی‌شک معجزه بزرگ الهی بود که به رهبری امام خمینی (ره) رقم خورد.

گنجعلی تصریح کرد: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ و تحولات جهان و روزهای سرنوشت‌سازی از تاریخ انقلاب قرار گرفته‌ایم شناخت ریشه، واقعیت‌ها و ابعاد مختلف انقلاب ضرورتی دوچندان یافته است.

وی اذعان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران که به رهبری آمریکا از بیرون و درون در پنج محور مختلف که شامل جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و اعتقادی، جنگ اطلاعاتی و امنیتی و جنگ نیابتی می‌‌شود هر کاری از دستشان بر می‌آید برای ضربه زدن به کشور و ملت ایران انجام می‌دهند.

فرمانده لشکر 17 علی ابن ابی طالب (ع) اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب محصول تلاش چهل ساله انقلاب را اینگونه عنوان می‌کند:« محصول تلاش چهل ساله انقلاب ملتی مستقل، متدین، کشوری آزاده، با عزت و پیشرفته در علم، انباشته از تجربه های گرانبها، دارای تدبیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی است».

گنجعلی افزود: دشمنان ایران به ویژه آمریکا با پول گاوهای شیر ده منطقه را هدف قرار داده‌اند و اکنون هدف آنان ایران تنها نیست بلکه می‌خواهند لبنان، عراق، سوریه، یمن و ... زیر فشارهای شدید نظامی، تکفیری و مسلحان باشند ولی نیروهای خط مقاومت با یاری خداوند و ائمه اطهار(ع) تصمیم به مقاومت ورزیدن دارند و تا آخر خواهند ایستاد.

 

تمرکز یادواره شهدای مدافع حرم بر نقش رزمندگان قم

وی تصریح کرد: لشکر 17 عملیاتی علی ابن ابی طالب(ع) به منظور معرفی و بزرگداشت 438 شهید مدافع حرم قم از شهدای ایرانی، فاطمیون و زینبیون یادواره‌ای برگزار خواهد کرد. یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با تمرکز بر نقش رزمندگان این استان که نقش کلیدی در پیروزی محور مقاومت سوریه داشتند برگزار می‌شود.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم ادامه داد: تفاوت چهارمین دوره این یادواره که امسال برگزار می‌شود با دوره‌های قبلی این است که با شهادت سردار سلیمانی سید‌الشهدای مقاومت همزمان شده است.

گنجعلی معرفی الگوی رفتاری شهدای مدافع حرم قم، تشریح تلاش‌ها و آرمان‌ها و همچنین نتایج مجاهدت‌های آنان را هدف اصلی برگزاری این یادواره برشمرد و بیان کرد: چهارمین یادواره پنجشنبه 10 بهمن ماه سال 1398 همزمان با سالروز آغاز عملیات آزادسازی شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهراء سوریه که با تلاش رزمندگان قم آزاد شد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: حمید راستی مجری توانمند اصفهانی اجرای این یادواره را بر عهده خواهد داشت، سخنران این یادواره نیز حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی خواهد بود و حاج مهدی سلحشور که خود نیز از مدافعان حرم است مدیحه‌سرایی این مراسم و مجید تال شعرخوانی این مراسم را عهده‌دار هستند.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم روایتگری و پرده‌خوانی به همراه نمایش برخی از تصاویر عملیات‌های‌ رزمندگان قمی در خط مقاومت سوریه را برنامه ویژه این یادواره دانست و گفت: یادواره همزمان با نماز مغرب و عشا در سالن بیداری اسلامی جامعة الزهرا  برگزار خواهد شد.

سردار گنجعلی اذعان کرد: از سال 1394 تا 1397 لشکر علی ابن ابی طالب (ع) قم درگیر مأموریت در جبهه مقابله با داعش بود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد‌ت‌های سردار سپهبد شهید سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی اعتقاد راسخ به ولایت داشت. شاید این بخش از سخن او را شنیده باشید که سه بار قسم جلاله می‌خورد و می‌گوید :« ولله، ولله، ولله از مهم‌ترین شئون عاقبت‌ بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با رهبر انقلاب که امروز سکان انقلاب را به دست دارد است».

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم افزود: سردار سلیمانی 40 سال لباس رزم را از تن بیرون نیاورد و همواره در حال تلاش و جهاد برای کمک به مسلمانان و مظلومان بود و امروز نه تنها ایران بلکه جهان اسلام به او لقب مقاومت می‌دهند و قلب‌ها برای همیشه سرشار از نفرت علیه آمریکا است.

 

برگزاری آیین اختتامیه کنگره شعر «کبوتران حرم»

گنجعلی تصریح کرد: به برکت مجاهدت و خون شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب موج مبارزه با آمریکا در جهان به ویژه در منطقه فراگیر شده است.

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند شهدا کاری با اتفاقات نظام نداشتند و صرفا جنگیدند که نظام حفظ شود ولی در پاسخ به آنان باید گفت که شهدا برای رقم زدن آینده بهتر برای این انقلاب جنگیدند و اکنون وظیفه ما ادامه دادن راه آنان و کمک به ثمر بخشی هر چه بیشتر خون آن عزیزان است.

فرمانده لشکر 17 علی ابن ابی طالب (ع) ادامه داد: آیین اختتامیه کنگره شعر «کبوتران حرم» به منظور به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از تلاش‌های شگفتی‌ساز مدافعان حرم با همکاری سپاه استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور و همچنین ستاد یادواره شهدای مدافع حرم امشب 6 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

گنجعلی عنوان کرد: از بین 510 اثر برگزیده از انواع گونه‌های شعری در قالب شعرهای سنتی و آزاد مرتبط با موضوع فراخوان کنگره شعر «کبوتران حرم» از پنج اثر تجلیل خواهد شد و همزمان با این مراسم از شناسنامه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز رونمایی می‌شود.

وی اذعان کرد: مجموعه ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم در ایام دهه فجر از 52 خانواده شهید مدافع حرم اعم از فاطمیون، زینبیون و شهدای ایرانی سرکشی خواهد کرد.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم تصریح کرد: در طول سال یادواره شهدای مدافع حرم را با همکاری آموزش و پرورش استان در کل مدارس استان قم برگزار خواهیم کرد و امسال در 19 مدرسه دخترانه و پسرانه به صورت جزئی برگزار خواهد شد.

سردار گنجعلی ضمن تشکر از تمام نهادها، دستگاه‌ها، افراد و مجموعه‌هایی که ستاد یادواره شهدای مدافع حرم را در راستای برگزاری چهارمین دوره این یادواره همراهی کردند گفت: از آحاد مختلف مردم ولایی قم، علما، فضلا، مجاورین، زائرین و خانواده‌های شهدای مدافع حرم اعم از زینبیون، فاطمیون و ... برای شرکت در این کنگره دعوت به عمل می‌‌آید.

انتهای پیام/78005

 

نظر شما