شناسهٔ خبر: 37839790 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«کمیته‌های متناظر» حمل‌ونقل تاسیس می‌شود

میترا سعیدی کیا

فراخوان تشکیل کمیته‌های فنی متناظر با عنوان «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» و «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO)  و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان، لازم است که تمامی کشورهای عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن‌ها ایجاد کنند.

بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد، برای این موضوع فراخوان اعلام کردند.

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC ۲۰۴) با عنوان «سیستم های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر(  ISIRI/ TC ۲۴۱) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آنها دعوت به عمل آورده است.

استاندارد سازی سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی از جمله جنبه های بین مدلی و چند حالته آن ، اطلاعات مسافر ، مدیریت ترافیک ، حمل و نقل عمومی ، حمل و نقل تجاری ، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه‌های کاری این کمیته خواهد بود.

نظر شما