شناسهٔ خبر: 37836608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

محسن سیدی، مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پایبندی بیرانوند به تعهداتش در پرسپولیس بسیار مثبت است/ رفتن بیرانوند بخشی از فوتبال حرفه‌ای محسوب می‌شود/ او در طول 2 سال اخیر پخته‌تر شده است

محسن سیدی گفت: لژیونر شدن اتفاق بسیار بزرگی است. بیرانوند در طول 2 سال اخیر پخته‌تر شده و رزومه بهتری پیدا کرده است. او اکنون جزو بهترین‌های آسیاست و در مرز 27 سالگی تجربه و شرایط بسیار خوبی دارد. بیرانوند از قابلیت‌های زیادی برخوردار است و در صورت انتقال به اروپا می‌تواند خودش را نشان دهد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| از همان لحظه‌ای که علیرضا بیرانوند پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد و توپ را در آغوشش نگه داشت، همه می‌دانستند دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی حالا ستاره آسیاست. حتی همه می‌دانستند این ستاره برای درخشیدن آسمانی بزرگ‌تر از لیگ برتر ایران می‌خواهد. با این همه در تابستان 2018 و در اوج درخشش، علیرضا بیرانوند تصمیم گرفت در پرسپولیس بماند. در طول این سال‌ها اما داستان رفتن یا ماندن «بیرو» تبدیل به داستانی دنباله‌دار شده است.

 

بحث پیشنهادهای اروپایی بیرانواند بحثی تازه نیست، اما این بار با وجود شرایط بد اقتصادی باشگاه پرسپولیس، انتقال بیرانوند به باشگاهی اروپایی از همیشه محتمل‌تر بود. حدس و گمان‌ها تا روز شنبه پنجم بهمن‌ماه ادامه یافت تا اینکه محمدحسن انصاری‌فرد روز شنبه در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: «خوشحالم که می‌توانیم به هواداران بگوییم با موافقت علیرضا بیرانوند و فداکاری او شرایطی پیش آمد که او را در نیم‌فصل دوم و مرحله گروهی لیگ قهرمانان در اختیار خواهیم داشت و انتقال او به اروپا در تابستان سال آینده اتفاق خواهد افتاد.»

 

او ادامه داد: «علیرضا بیرانوند با وجود پیشنهادهای مالی کلانی که داشت، قید جدایی از پرسپولیس در این مقطع را زد و طبق توافقی که صورت گرفت و آن را نهایی می‌کنیم، او در تابستان پیش رو راهی لیگ بلژیک خواهد شد. بخشی از مبلغ رضایت‌نامه او نیز در روزهای آینده به باشگاه پرداخت خواهد شد.»

 

اعتمادآنلاین در رابطه با این موضوع گفت‌وگویی با محسن سیدی، مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس، ترتیب داده که در ادامه می‌خوانید.

***

*علیرضا بیرانوند تصمیم گرفته تا پایان فصل در پرسپولیس بماند. فکر می‌کنید دلایل این تصمیم چه بوده است؟

 

این اتفاقات در فوتبال نادر است. هر بازیکنی که در چنین شرایطی قرار می‌گیرد نیاز به مشاوره دارد تا بتواند تصمیم درست بگیرد. برای تشخیص اینکه آیا بیرانوند تصمیم درستی گرفته یا نه به زمان احتیاج داریم. باید زمان بگذرد تا متوجه شویم تصمیم درستی گرفته است یا نه.

 

رشد یک بازیکن و ورود او به فوتبال اروپا دستاورد مثبت و بزرگی است.

 

بیرانوند یکی از ارکان اصلی پرسپولیس است

 

*آیا تصمیم بیرانوند به ماندن برای خود او مفید خواهد بود؟

 

من همیشه در سال‌های گذشته هم به او می‌گفتم که اگر بخواهی از پرسپولیس بروی، بهتر است در ابتدای فصل این تصمیم را بگیری. باشگاه پرسپولیس به هر حال مربی خود را تغییر داده، بازیکن جدید گرفته و در هر سه جام مدعی است. علیرضا هم یکی از ارکان اصلی تیم است. پرسپولیس در کورس قهرمانی است. بیرانوند هم در پرسپولیس بهترین عملکرد را داشته و به همین دلیل فکر می‌کنم در این زمان پایبندی به تعهداتش، اتفاق مثبتی است. در عین حال رفتن بیرانوند بخشی از فوتبال حرفه‌ای هم محسوب می‌شود. اینکه از انتقال علی بیرانوند چه سودی به پرسپولیس می‌رسد، آن‌ هم در چنین شرایط اقتصادی‌ای، بسیار مثبت است. رشد یک بازیکن و ورود او به فوتبال اروپا دستاورد مثبت و بزرگی است.

 

*در حال حاضر بیرانوند چند پیشنهاد دارد؟

 

در حال حاضر جدی‌ترین پیشنهاد او از سوی بلژیک مطرح شده، اما سال‌های قبل هم از کشورهایی همچون لهستان و ترکیه پیشنهاد داشت. انتقال به تیم‌های خارجی 2 جنبه متفاوت دارد. از یک طرف وقتی بازیکنی موقعیت خوبی در یک تیم دارد و در اجتماع هم محبوب است، از دست دادن این موقعیت و رفتن به تیم جدید ریسک بزرگی است. اما از طرف دیگر آمار بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی آمار خوبی است. کسانی مثل مهدی طارمی و امیر عابدزاده در لیگ پرتغال عملکرد قابل قبولی دارند. علیرضا جهانبخش هم که واقعاً الگوی همه فوتبالیست‌های ماست. پس انتقال بازیکن به اروپا زیاد هم سخت نیست و حتی باعث رشد بازیکنان ما می‌شود.

 

لژیونر شدن اتفاق بسیار بزرگی است

 

*علیرضا بیرانوند از جام جهانی 2018 تا به حال پیشنهادهای اروپایی داشته. فکر می‌کنید ماندن او در پرسپولیس مثبت بوده یا منفی؟

 

لژیونر شدن اتفاق بسیار بزرگی است. بیرانوند در طول 2 سال اخیر پخته‌تر شده و رزومه بهتری پیدا کرده است. او اکنون جزو بهترین‌های آسیاست و در مرز 27 سالگی تجربه و شرایط بسیار خوبی دارد. بیرانوند از قابلیت‌های زیادی برخوردار است و در صورت انتقال به اروپا می‌تواند خودش را نشان دهد.

 

نظر شما