شناسهٔ خبر: 37836587 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رویداد TIM 2020 جذب سرمایه خارجی را تسهیل می‌کند

در نشست سرمایه گذاری tim2020 که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار میشود، بالغ بر 20 شرکت شامل: سرمایهگذاران، کارآفرینان و فرشتگان کسب و کار خارجی از 6 کشور حضور خواهند یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیادملی نخبگان؛ میلاد صدرخانلو قائم مقام این اجلاس در نشست خبری رویداد اجلاس سرمایه گذاری TIM2020 گفت: در  این اجلاس که از 15 تا 16 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود، تلاش کرده‌ایم که شرکت‌های سرمایه گذاری را از کشورهای مختلف به حضور در این گردهم‌آیی بین المللی ترغیب کنیم تا مفهوم سرمایه‌گذاری مشترک محقق شود.

تفاهم‌نامه‌های سرمایه گذاری

رئیس شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به همکاری‌های انجام گرفته با گروه D8 بیان داشت: علی رغم تحریم‌های یکجانبه و تلاش رسانه‌های معاند برای القائات اقتصادی در مورد کشور و برخی دشواری‌ها،  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شده است که سرمایه گذارانی از 8 کشور را برای حضور در این اجلاس دعوت کند.

به گفته رئیس شبکه فن بازار: در این رویداد تفاهم نامه‌های میان شرکت‌های ایرانی و سرمایه گذاران خارجی منعقد می‌شود  و این مسئله علاوه بر جذب سرمایه خارجی، تعاملات بین المللی در حوزه فناوری را گسترش می‌دهد.

گروه D-8

گروه D8، به عنوان سازمانی جهت بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیرها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد‌ زندگی بهتر بین 8 کشور، بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه ایجاد شد.

حضور سرمایه گذاران بین المللی

در حال حاضر بالغ بر 20 شرکت شامل، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فرشتگان کسب و کار خارجی از 6 کشور (پاکستان، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان، و هند) جهت حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

 در این رویداد بخش‌های جنبی مختلفی پیش بینی شده است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این رویداد شش محور اصلی تعریف کرده است.

پنل‌های تخصصی

در بخش ابتدایی نشست سه پنل تخصصی با موضوعات؛ سرمایه‌گذاری مشترک، تفریق سهام و بیمه‌سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است. پنلیست‌ها و سخنرانان کلیدی حاضر در این بخش سرمایه‌گذاران و رؤسا و نمایندگان صندوق‌های جسورانه کشورهای نیجریه، هند، ترکیه، بنگلادش، مصر و ایران هستند.

داستان‌های استارتاپی

استارتاپ‌ها از کشورهای مختلف به بیان تجربیات خود با هدف تعامل و ارائه راه حل برای مسائل مشترک در زیست بوم فناوری و نوآوری کشورهای عضو می‌پردازند.

ارائه به سرمایه‌گذاران

در این بخش بیش از 30 شرکت فناور و استارتاپ‌های داخلی و خارجی جهت حضور و ارائه طرح‌ها و محصولات خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

در این بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری 4 کشور ترکیه، نیجریه، مصر و ایران ارائه می‌شود. این بخش می‌تواند همرسانی میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران را تقویت کند.

کارگاه‌های آموزشی

در این اجلاس کارگاه‌هایی با موضوعات ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و روش‌های تأمین سرمایه شرکت‌های فناور و نوآور برای مخاطبان ایرانی این نشست برگزار می‌گردد.

جلسات B2B

در حاشیه این نشست، جلسات B2B میان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از یک طرف و شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های حوزه فناوری، برگزار می‌شود.

اولین دوره این رویداد در سال 2017 به میزبانی ایران و در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد.

نظر شما