شناسهٔ خبر: 37834466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای دلجویی از سیل‌زدگان؛

برخی از نویسندگان و شاعران کشور به سیستان‌وبلوچستان رفتند

حمید نورشمسی

گروهی از نویسندگان و شاعران کشور با سفر به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان با مردم سیل‌زده دیدار و از آن‌ها دلجویی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از نویسندگان و شاعران به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۳ و ۴ بهمن با حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان، از اهالی این منطقه دلجویی کردند.

در این برنامه دو روزه، اسماعیل امینی، محمدرضا بایرامی، رضا امیرخانی، شهریار عباسی، غلامرضا طریقی و مهدی قزلی با سفر به روستاهای جنوب استان سیستان و بلوچستان مانند کلانی، اورکی، فرلان، درگان‌ها، کهیری و زرآباد با ساکنان این مناطق دیدار و گفت‌وگو کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند. همچنین، در این‌سفر، فرایند راه‌اندازی کتابخانه در روستای کلانی (مرزی‌ترین روستای ایران) آغاز شد.

اهدای کتاب و نوشت‌افزار به کودکان این روستاها، از برنامه‌های گروه اعزامی بنیاد به این مناطق بود. همچنین همه کتاب‌های بخش شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر به کتابخانه بهار روستای رمین چابهار اهدا شد.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی پیش از این، طی فراخوانی از اهالی فرهنگ، ادبیات و عموم مردم درخواست کرده بود کتاب‌ها و اقلام فرهنگی را برای اهدا به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، به نشانی بنیاد ارسال کنند.

قرار است کتاب‌های داوری شده در جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر، همزمان با برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برای توزیع در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان، تحویل اداره کل ارشاد این‌استان شود.

نظر شما