شناسهٔ خبر: 37829899 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گواردیولا: لیورپول کنونی در تمام لیگ های دنیا قهرمان می شد؛ به تیمی که دارم، افتخار می کنم

پویا نیّری وند

پپ گواردیولا معتقد است که منچستر سیتی امسال در دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر ضعیف عمل نکرده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- قهرمان دو دوره گذشته لیگ برتر انگلیس، امسال تاکنون با 16 امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول در رده دوم قرار گرفته و پپ گواردیولا شانسی برای قهرمانی تیمش در این فصل قائل نیست.

به گزارش FFT، منچستر سیتی تنها تیم دهه اخیر لیگ انگلستان است که موفق به دفاع از عنوان قهرمانی اش در لیگ برتر می شود، و حالا پپ در این رابطه می گوید:

این تیم، طی دو فصل گذشته، بخصوص سال قبل باورنکردنی عمل کرده است. بار ها گفته ام که وقتی قهرمان دوره قبل لیگ برتر شروع به از دست دادن امتیاز می کند، چه اتفاقی رخ می دهد و نمی توانند به صدر جدول برسند. چه اتفاقی برای آن تیم ها رخ داد؟ آنها سقوط کردند و افتادند اما ما افت نکردیم.

امسال مشخصاً لیورپول قهرمان لیگ برتر خواهد شد اما آنها در اسپانیا، ایتالیا و آلمان هم با این وضعیت قهرمان می شدند. بعد از 23 بازی و 22 برد و 1 تساوی، در هر جای دنیا قهرمان می شدند. در سال های اخیر، وقتی چلسی قهرمان لیگ شده، سال بعدش حتی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم نگرفته اند، لستر نیز همینطور و چلسی مجدداً همین تجربه را داشته اند. وقتی ما قهرمان لیگ شدیم، از عنوان خود دفاع کردیم.

با امتیازاتی که ما داریم، در اسپانیا هم صدرنشین می شدیم یا فقط 1،2 امتیاز با صدرنشین فاصله داشتیم، در آلمان یا ایتالیا هم به همین صورت صدرنشین می شدیم، یا نهایتاً یکی دو امتیاز با صدرنشین فاصله داشتیم. اما لیورپول فوق العاده و شگفت انگیز بوده است. بنابراین باید این را بپذیریم و از آن درس بگیریم.

منچستر سیتی فردا در دور چهارم رقابت های FA Cup به مصاف فولهام خواهد رفت و بعد از آن هم دیدار برگشت مقابل منچستر یونایتد را با پشتوانه پیروزی 3-1 در بازی رفت برگزار خواهند کرد. در ادامه نیز حریف رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود.

حالا دو بازی پیش رو داریم که از آنها باید نوع و شرایط عملکرد در یک بازی حذفی را یاد بگیریم تا آماده بازی مقابل رئال مادرید شویم. در هر مسابقه استدلال و دلیل خوبی برای بازی داریم، پس چرا برای آن دلیل و انگیزه به میدان نرویم؟

برای بهتر شدن از لحاظ تیمی و فردی بازی می کنیم و از لحاظ ذهنیت، این تیم استثنایی است. صادقانه بگویم که این تیم یکی از بهترین تیم های من در زمینه برخورد و واکنش به لحظات بد است. اعداد و ارقام و نتایج، به غیر از امسال به نظرم خوب بوده است. حتی در فصول گذشته نیز پدیده بوده ایم. به همین خاطر است که افتخار می کنم.

نظر شما