شناسهٔ خبر: 37829837 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه خبر داد

برنامه دانشگاه خوارزمی برای راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای/حذف یا تغییر عنوان برخی دانشکده‌ها

طاهره مرادی

رییس دانشگاه خوارزمی از برنامه این دانشگاه برای راه‌اندازی رشته‌های میان رشته ای خبر داد و گفت: در این راستا ممکن است برخی دانشکده‌های قدیمی دانشگاه خوارزمی حذف شده و یا تغییر عنوان بدهند.

صاحب‌خبر -

دکتر عزیزالله حبیبی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به برنامه دانشگاه برای تجمیع رشته‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: ما در قالب بازآرایی تشکیلات سازمانی دانشگاه خوارزمی در استان البرز، در آینده بحث‌هایی را در حوزه دانشگاهی پیگیری می کنیم که بیشتر به حوزه بین رشته ای توجه می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در چارچوب توسعه رشته‌های بین رشته‌ای ممکن است یک سری تغییرات ساختاری در دانشگاه خوارزمی داشته باشیم مثلا با ادغام برخی رشته‌ها با یکدیگر یک دانشکده جدید شکل بگیرد و دانشکده‌های قدیمی یا حذف شوند و یا اینکه تغییر عنوان بدهند.

رییس دانشگاه خوارزمی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه فوق در مراحل اولیه و به عنوان یک ایده مطرح است هنوز به طرح مدون تبدیل نشده است بنابراین اجرای این برنامه زمان‌بر می‌باشد.

دکتر حبیبی همچنین تاکید کرد: ساماندهی رشته‌های دانشگاه خوارزمی لزوما به رشته‌های تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) منحصر نمی‌شود بلکه همه مقاطع تحصیلی را در بر می‌گیرد. 

وی افزود:‌ راه اندازی رشته گردشگری برای هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از برنامه‌های دانشگاه خوارزمی است که برای ایجاد این رشته باید چند دانشکده کمک کند.

انتهای پیام

نظر شما