شناسهٔ خبر: 37829524 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| تدریس‌یاری یا سوءاستفاده از دانشجویان دکتری/ پرداخت کمک‌هزینه مکفی در توان دانشگاه‌ نیست

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: اگر بخواهیم به یک دانشجوی دکتری ماهیانه مبلغی پرداخت کنیم که بتواند با آن زندگی معمولی داشته باشد، باید حداقل ۲ تا ۳ میلیون تومان به او بپردازیم اما مگر چقدر گرنت پژوهشی وجود دارد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من از آنچه که آن را «سوءاستفاده از دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها» نامیده اند گلایه کرده‌اند.

آنان معتقدند که «دانشگاه ها از دانشجویان دکتری برای تدریس، حل تمرین و حتی تدریس آزمایشگاه استفاده می‌کنند که پرداختی کل به آنان بعد از کسر مالیات در ماه به ۳۰۰ هزار تومن هم نمی رسد.»

تورج محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در این باره گفت: طبیعی است که دانشجویان به ویژه دانشجویان دکتری اگر بخواهند به صورت تمام وقت پژوهش کنند باید تا حدودی تامین مالی شوند. 

وی ادامه داد: با اعتباراتی که دانشگاه‌ها در اختیار دارند این کار شدنی نیست و دانشگاه‌ها هیچ کدام نمی‌توانند به دانشجوی دکترای خود کمک‌هزینه مالی مکفی پرداخت کنند تا بتوانند به تحصیل بپردازند. 

به گفته وی، اگر بخواهیم به یک دانشجوی دکتری ماهیانه مبلغی پرداخت کنیم که بتواند با آن زندگی معمولی داشته باشد، باید حداقل بتواند ۲ تا ۳ میلیون تومان به او بپردازیم.

 

* گرنت پژوهشی جوابگوی ارائه کمک هزینه تحصیلی نیست

محمدی گفت: اگر بخواهیم به یک دانشجوی دکتری ماهیانه مبلغی پرداخت کنیم که بتواند با آن زندگی معمولی داشته باشد، باید حداقل بتواند ۲ تا ۳ میلیون تومان به او بپردازیم که سالی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای هر دانشجو می‌شود اما مگر چقدر گرنت پژوهشی وجود دارد؟ گرنت پژوهشی قطعا جوابگوی ارائه کمک هزینه تحصیلی در سطحی که باید به دانشجویان پرداخت شود نیست.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: بنابراین در واقع این کمک‌ها در حد کلاس‌های حل تمرین و کمک در آزمایشگاه‌ها است که اساتید این مبالغ را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما