شناسهٔ خبر: 37828739 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

سفری به بهشت آسیایی زمین تایلند

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی الی گشت

سفر برای بسیاری از آدم ها مانند یک تفریح روزانه به حساب می‌آید. آدم های خوش سفر به محض به دست آوردن فرصتی، به سرعت بار سفر بر می‌دارند و به گوشه ای از دنیا سفر می‌کنند. در سفر باید بیش‌تر به طرف کشورها و شهرهایی رفت که شگفتی بیش‌تری دارند و همچنین از فضا و اقلیمی زیبا و عجیب برخوردارند. یکی از همین مقاصد گردشگری کشور زیبای تایلند است که در قدیم، آن را بهشت زمین می نامیدند. در این فرصت می خواهیم قدم به بهشت زمین بگذاریم و کمی رطوبت جنگل های آن را روی پوستمان حس کنیم. برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما پاتایا اینجا را کلیک کنید.

تایلند، اکتشاف تاریخ و جغرافیای دور  

در نقشه های قدیمی که معلوم نیست دقیقا به کدام تاریخ و سلسله تعلق دارد، تصویری از کشورهای آسیای شرقی طراحی شده که حیرت برانگیز است. عده ای از جغرافی دانان باستانی معتقد بودند بهشتی که از آن بارها صحبت به میان آمده، در جایی دور از دسترس قرار گرفته است و جایگاهی هم برای آن روی نقشه های سخت خوان قدیمی هم مشخص کرده اند.  به آسیای دور و مرکزی تعلق دارد و بعد از هزاران و یا صدها سال، از روی همان نقشه ها، پی برده اند که منظور از بهشت، همان کشورهای آسیای دور است و بی شک یکی از آن ها تایلند نام دارد. فضای دوستانه، دارای غذاهای لذیذ، جذاب، تاریخی، متمدن، بی همتا، این ها القابی هستند که مسافران تایلند و شهرهای آن تا به حال در رسانه های جمعی از تایلند گفته اند. اما یک جمله در مورد تایلند بیش از هر چیز نظر آدم را جلب می کند؛ « تایلند مانند یک لبخند از جنس طلا است که از کیلومترها آن طرف تر، انسان را به خود مجذوب می کند». در متون قدیمی و در میان نوشته های جهانگردان قدیم این جمله بسیار دیده شده است. این که تایلند مانند یک لبخند طلایی می ماند، از چند جنبه کاملا یک تشبیه درست و به جا است؛ اول از همه باید گفت که تایلند پر از معادن طلا است! تا حدی که بسیاری از معابد و قصرها و قلعه‌های این سرزمین سبز و زیبا از این عنصر گرانبها به وفور استفاده کرده اند. دوم، طبیعت پر رمز و راز و فراوانی نعمت در آن، هر مسافر و گردشگری را به فکر فرو می برد و در نهایت این جمله معروف را به زبان آن جاری می کند که بی شک خاک این کشور از طلا است! 

تایلند، یک میز پر از غذاهای هوس انگیز!

هر کس که یک بار به شهرهای بانکوک، پاتایا و پوکت در تایلند سفر کرده باشد و از غذاهای متنوع این کشور خورده باشد، حتی بعد از سالیان سال، وقتی به یاد طعم غذاها و خوراکی های آن می افتد، آب از دهانش سرازیر می شود. غذاهای تایلند با فرهنگ این کشور پیوندی عمیق دارد. فرهنگ تایلند و شهرهای آن، گرم، دوستانه و آرام بخش است. و بالطبع، غذاهای این کشور هم چنین ویژگی هایی را دارند. غذاهای دریایی در تایلند، تنوع زیاد و همچنین طرفدارهای زیادی دارند. وجود طعم های شیرین، ترش و تند در میان غذاهای این بهشت زمینی، نشان می دهد که مردم این کشور از انواع ذائقه ها برخودارند و به همین منوال، به تمام سلیقه ها نیز خوش آمد می گویند. ظرف های اسپاگتی که از آن ها بخار بلند می شود و میگوی نمک سود شده ای که در کنار ظرف قرار گرفته، دل هر مسافر و گردشگری را برای امتحانش، به تب و تاب می اندازد. همه می دانند که خوردن یک وعده غذای خوشمزه، لذت بخش است اما اگر در کنار منظره ای بی نظیر، غذایی خورده شود، لطف چشیدن غذا چند برابر می شود. در حالی که یک کاسه سوپ داغ میگو در دست دارید و جرعه جرعه از آن می خورید و به درختان باستانی و تنومند جنگل های بانکوک نگاه می کنید و کو های سر به فلک کشیده ی دور دست را از نظر می‌گذرانید، این فکر به ذهن‌تان می‌رسد که بار دیگر، چه زمانی است که می توانید دوباره این تجربه لذت بخش را تکرار کنید.

بانکوک، سادگی در عین تفاوت 

از هر کسی در مورد بانکوک سوال می‌کنی، سری تکان می‌دهد و می‌گوید: « شهر خوبی است!» و بعد با چشمانی که برق می زند می‌گوید: «اما متفاوت از هر جایی است که تا به حال دیدم!» دلیل این تفاوت از همان اقلیم خاصش نشأت می‌گیرد؛ شاید باورش سخت باشد اما تنوع غذایی این شهر به بیش از هزار نوع می رسد. تنها یک وجه مشترک میان صدها نوع غذای بانکوک است و آن هم، غوطه ور بودن مواد غذایی آن در انواع ادویه ها است. کم تر غذایی را در بانکوک می توان یافت که با ادویه تفت داده نشده باشد. بی تعارف باید گفت که بانکوک یکی از بهترین مقاصد برای امتحان خوراکی های جدید و متفاوت است. در مسیر کوچه و خیابان های بانکوک که قرار بگیرید، مردم با شما معاشرت گرمی خواهند داشت. نیازی نیست غریبی کنید! زبان مردم بانکوک، زبانی محلی و کمیاب است اما صورت خندان و گرم و پذیرای بانکوکی ها از هر زبانی قوی تر است؛ طوری که به خود می آیید و می بینید آن چیزی را که می خواسته اید، از خوراکی گرفته تا پوشاک، فراهم شده است. برای دریافت اطلاعات کامل هتل های بانکوک اینجا را کلیک کنید. 

پوکت، جزیره‌های آهکی و سواحل آرام

امواج شیطان به هوا بلند می شوند و با هر بار اوج گرفتن شان، هزاران رنگین کمان بزرگ و کوچک بر آسمان سواحل ماسه سفید پوکت می سازند. گاهی در پوکت فراموش می کنید که خانه ای دارید و باید به آن برگردید. پنداری از اول در پوکت متولد شده اید و به همین سواحل سفید تعلق دارید. دو پارک ملی در پوکت وجود دارد که به عنوان بزرگ ترین زیست بوم تایلند به ثبت رسیده اند. گونه های جانوری این دو پارک به حدی قابل توجه هستند که سازمان یونسکو نه تنها این دو پارک را جز میراث های جهانی می داند و ثبت کرده است بلکه با حساسیت قابل توجه ای در حال رصد لحظه به لحظه ی آن ها است. پوکت را می توان یک موزه ی زنده از کمیاب ترین جانداران جهان و برج و بارو های سنگی باستانی دانست. وقتی وارد پوکت شدید، بدانید وارد موزه تایلند شدید و تا آن جا که می توانید از تماشای این شهر لذت ببرید. برای رزرو آنلاین تور پوکت همین حالا اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

نظر شما