شناسهٔ خبر: 37827861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم هماهنگی ادارات و سازمان‌ها در کنترل و پیشگیری از سرطان

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول از لزوم هماهنگی و همکاری ادارات و سازمان‌های ذیربط در کنترل و پیشگیری از سرطان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محسن صادقی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول گفت: ایجاد هماهنگی در بین فعالیت‌های ادارات و سازمان‌های مختلف در زمینه کنترل و پیشگیری از سرطان امری مهم است و از آنجا که ۱ تا ۷ بهمن ماه سال جاری به عنوان پویش ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است ، بدین منظور کمیته بین بخشی پیشگیری و کنترل سرطان با حضور ادارات ذیربط در محل دفتر معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرداول برگزار گردید.

او بیان کرد: این کمیته با هدف ایجاد هماهنگی در بین فعالیت‌های ادارات و سازمان‌های مختلف در زمینه کنترل و پیشگیری از سرطان ، ایجاد هم افزایی و همکاری برون بخشی با ادارات ذیربط ، بهبود وضعیت برنامه ریزی و همچنین  اجرا و پایش برنامه کنترل جامع سرطان تشکیل شد .

شریفی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرداول نیزمطرح کرد: توجه به پنج ریز فاکتور تغذیه ، تحرک بدنی ، دخانیات و اعتیاد ، آلودگی هوای محیط باز و بسته و همچنین سلامت روان می‌تواند در زمینه کنترل سرطان موثر می باشد.

انتهای پیام/ ن

نظر شما