شناسهٔ خبر: 37826795 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

مقاله

صاحب‌خبر -

 براي محكم شدن استخون ها مصرف كنيد

مهسا خدامراد

يکي از مفيد‌ترين و موثرترين ماده غذايي در حفظ اندام، گياه جو است. در گياه جو مواد آنتي‌اکسيداني فراواني يافت مي‌شود و در چربي‌سوزي و تناسب اندام بسيارموثر است.

براي اين که استخوان‌هاي سالم و مقوي داشته باشيد بايد به ميزان يکسان و برابر کلسيم و فسفر مصرف کنيد. زيرا جذب اين دو ماده عکس يکديگر است و بالا بودن مصرف هر يک باعث دفع ديگري مي شود. فسفر‎ ‎و مس موجود در جو مي‌تواند سلامت کلي استخوان‌ها را ‏تضمين کند. وجود فسفر به درمان و نگهداري استخوان‌ها و دندان‌ها کمک مي‌کند.

اگر به بيماري‎ ‎پوکي استخوان‎ ‎مبتلا هستيد مي‌توانيد از جو به عنوان درمان طبيعي بهره ببريد. کلسيم‎ ‎يکي از عناصر ضروري براي محافظت از استخوان‌هاست ‎. آب جو نيز چند برابر بيشتر از شير کلسيم دارد. به همين دليل بهتر است در برنامه غذايي خود آب جو را قرار دهيد. منگنز‎ ‎موجود هم در جو به همراه ويتامين‎ B ‎ مي‌توانند ‏سلامت روده را تضمين کنند. انواع مختلفي جو وجود دارد که داراي ارزش‌هاي تغذيه‌اي متفاوتي هستند. جوي ‏کامل (سبوس دار) داراي بيشترين ارزش تغذيه‌اي است و مي‌تواند براي افراد بسيار مفيد ‏باشد‎.

مصرف ‏جوي سبوس دار مي‌تواند سطح قند خون را تا حد زيادي تنظيم کند. جو موجب سلامتي بدن مي شود زيرا داراي آمينواسيد ضروري است. اين موضوع به اين معناست که ‏جو مي‌تواند يک پروتئين کامل در‎ ‎رژيم غذايي‎ ‎افراد باشد.

جو ‏سرشار از نياسين است که از افزايش سطح کلسترول خون جلوگيري مي‌کند و خطر ابتلا به ‏بيماري‌هاي قلبي- عروقي را کاهش مي‌دهد.

جو مي‌تواند به زنان در پيشگيري از پيشرفت سنگ کيسه ‏صفرا کمک فراواني کند. از آنجايي که اين ماده سرشار از فيبر نامحلول است مي‌تواند به کاهش ‏ترشح اسيد صفراوي کمک زيادي کند، همين امر موجب افزايش حساسيت به انسولين و کاهش سطح ‏تري گليسيريد خواهد شد.

نظر شما