شناسهٔ خبر: 37824610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یاری رساندن دوستداران محیط زیست به پرندگان درمهاباد

دوستداران محیط زیست در مهاباد در روزهای برفی به یاری پرندگان شتافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد؛ همزمان با شروع فصل سرما و بارش برف جمعی از دوستداران محیط زیست شهرستان مهاباد در اقدامی ابتکاری و خودجوش چندین ظرف دانه‌ خوری را برای پرندگان در سطح این شهر آویزان کردند.

یکی از اعضای تشکلهای زیست محیطی مهاباد گفت: جمعی از دوستداران محیط زیست که مدتی قبل برای جمع‌آوری بطری‌ های پلاستیکی در این شهر فراخوان داده بودند، با استفاده از این بطری‌ ها اقدام به درست کردن دانه‌ خوری های پلاستیکی کردند.

سامان محمدی افزود: فعالان محیط زیست این دانه‌ خوری ‌ها را از گندم و ذرت شکسته پر کرده و آنها بر روی تعدادی از درختان پارک سید قطب برای استفاده پرندگان آویزان کردند.

وی گفت: با دانه‌پاشی به شیوه سنتی، احتمال شکار پرندگان توسط برخی افراد و حیوانات وجود دارد از این رو دوستداران محیط زیست اقدام به ساختن این دانه ‌خوری‌ های پلاستیکی کردند.

وی، از خانواده‌ها نیز خواست در این فصل از سال که پرندگان با کمبود مواد غذایی مواجه هستند با ظروف پلاستیکی دانه‌ خوری ‌هایی برای پرندگان بسازند و در محل ‌های مناسب آویزان کنند.

محمدی، هدف از اجرای این طرح را نهادینه‌کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حمایت از پرندگان و سایر حیوانات در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد.

نظر شما