شناسهٔ خبر: 37824562 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

آغاز نشست خبری «خط باریک قرمز»

باشگاه خبرنگاران

نشست خبری «خط باریک قرمز» با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، نشست دوم «تا جشنواره ۳۸» متعلق به «خط باریک قرمز» بود و فرزاد خوشدست کارگردان این اثر در ابتدا گفت: سال ۹۴ فیلمی با نام «زنی که نام ندارد» در قرچک ورامین ساختم که در جشنواره‌های زیادی حضور داشت و اتفاقات خوبی برای آن افتاد. شخصیت اصلی اثر قتل انجام داده بود و حکم اعدامش را صادر کرده بودند؛ الان نمی‌دانم به چه سرنوشتی رسیده است. خروجی این فیلم برای زن قصه ما این شد که به اذعان خودش حالش خوب شده و تمایل داشت فیلمبرداری را بیشتر ادامه دهیم.

این کارگردان بیان کرد: مشاور من در این فیلم عباس کیارستمی بود و مشاوره‌های زیاد و مفیدی به من داد و گفت اگر حال زن قصه ات خوب است این روند فیلمسازی را با نگاه دیگری ادامه بده و این شد که «خط باریک قرمز» را ساختم.

خوشدست گفت:بودجه فیلم من به خاطر سیستم تولیدی که داشتم به اندازه یک کار سینمایی شد و از بازیگران نام آشنا مانند فرهاد اصلانی و هنگامه قاضیانی استفاده کردم.

او افزود: گروه‌های مشاوره برای بخش بازیگری و روانشناسی داشتم، چون قصه ما این را می‌طلبید.

این کارگردان درباره تاثیر پذیری از عباس کیارستمی در ساخت آثارش بیان کرد: بالاخره سال‌ها معاشرت و یادگیری از کیارستمی تاثیر خودش را می‌گذارد، ولی این زنده یاد به جهان و انسانیت نگاه می‌کند، من هم با نگاه خودم پیش می‌روم.

این کارگردان گفت: من به مجرمانی می‌پردازم که جنایت‌ها و خلاف‌های سنگینی انجام دادند، اما پس از گفتن جرم هایش در فیلم، می‌گویم که این هم انسانی است که بستر واقعی زندگی کردن را نداشته و به اینجا رسیده، از طرفی به مسئولان هم تلنگری می‌زنم و اشاره می‌کنم که راهکار‌های برون رفت آدم‌ها از چنین شرایطی را فراهم و یا کاری کنند تا افراد جامعه به سمت ارتکاب جرم نروند.امیدوارم ساخت چنین آثاری که وجه انسانی را نشان می‌دهند بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

خوشدست درخصوص تاثیر فیلمش بر زندگی شخصیت‌های واقعی خلافکار آن گفت:رضایت یکی را گرفتم و به کمک خیرانی که به کمک آن‌ها رضایت دیگر شاکی او را بگیرم و به زندگی برگردد.

علی هم که بیش از ۱۹۰ فقره جیب بری و کیف قاپی داشت، آزاد شد و الان به زندگی برگشته و بچه اش هم به دنیا آمده است.

در حال تکمیل...

نظر شما