شناسهٔ خبر: 37824493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

عکس‌برداری از حریم تهران آغاز شد

خبرگزاری ایرنا

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: عکس‌برداری از حریم و تهیه مدل سه بعدی از تهران در دست انجام است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد فرجود» این موضوع را روز شنبه در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران عنوان کرد .

وی گفت: عکس‌برداری و تهیه مدل سه بعدی و نقشه پایه از حریم دیگر اقدامات بوده است این عکس‌برداری دقیق اهمیت زیادی دارد و عکس‌برداری از حریم برای بار اول انجام خواهد گرفت.

عکس‌برداری از حریم تهران آغاز شد

فرمود افزود: چندی پیش موضوع گام اول هوشمند سازی شهر تهران با دستور معاون شهردار تهران آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: بحث حریم بسیار مهم است و باید مدیریت شود زیرا شامل حاشیه نشینی و تراکم جمعیتی در نقاط مختلف تهران می شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران عنوان کرد: اطلاعات زیادی برای پایش حریم شهر تهران نداریم و لازم است سامانه ای برای کنترل حریم وجود داشته باشد.

وی درباره تخلفات در حریم هم گفت: موضوع تخلفات حریم موضوعی جدی است که در بستر سامانه یکپارچه مکانی حریم، ساماندهی خواهد شد و این سامانه می‌تواند برای آینده تهران اطلاعات لازم را جمع آوری کند.

وی ادامه داد: سامانه جامع مدیریت و کنترل شهرداری و سرویس های مرتبط با نام سرنا از جمله بحث حریم بان و شهربان در این میان دیگر اقدامات برای مقابله با تخلفات است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بیان کرد: امروزه موضوع حریم به بحث شهرسازی هوشمند تاکید دارد که امیدواریم در سال ۹۹ هر چه بیشتر بتوانیم به سمت هوشمند سازی و مدیریت یکپارچه برویم .

«حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران به نمایندگی از ۱۱ شهرداری که دارای حریم هستند، در این آیین سخن گفت.

وی گفت: بر اساس قانون حریم، حریم نقاط بلافصل پیرامون محدوده شهر است که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و از مرز تقسیمات کشوری شهرستان و بخش مربوط تجاوز نکند .

موسوی افزود: در طرح جامع حریم پنج هزار و ۱۸ کیلومتری داریم که فرمانداری ها و شهرداری ها به آن اعتقادی ندارند.

موسوی تاکید کرد: اگر مردم در ترافیک اطراف شهر می مانند به این دلیل است که ما حریم ها را تجهیز نکردیم .

به گفته شهردار منطقه یک، نیازمند مدیریت یکپارچه در حریم هستیم .

شهرداران پروژه توریستی تفریحی در حریم تهران تعریف کنند
«مجتبی شکری» مدیر کل حریم شهر تهران هم در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران اظهار داشت: برخی از سامانه‌های افتتاح شده، خروجی خاصی ندارند اما سامانه هوشمند حریم تهران اینگونه نیست و خروجی همه دیتاها را می‌توانیم تحلیل کنیم.

وی ادامه داد: این سامانه شامل مجوزهای صادره از سوی مناطق بوده و تغییر کاربری‌های قبل و بعد از سال ۷۴ در آن ثبت خواهد شد.

شکری ادامه داد: این سامانه می‌تواند در سناریوهای مختلف آینده پژوهی به مدیریت شهری کمک کند.

وی تاکید کرد: وقتی بتوانیم داده‌های موجود را تحلیل کنیم می‌توانیم روش‌های بهتری در امور به کار بگیریم.

مدیر کل حریم شهر تهران عنوان کرد: توقع بنده از شهرداران مناطق این است که حداقل یک پروژه توریستی تفریحی ایجاد کنند، چرا که اگر حداقل ۱۰ یا ۱۱ مرکز توریستی خدماتی و تفریحی داشته باشیم اقدام شایسته‌ای است و نتایج مثبتی در پی دارد.

نظر شما