شناسهٔ خبر: 37823959 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اولین همایش هنرجویان جوان ناجی هنر برگزار شد

خبرگزاری میزان- اولین همایش هنرجویان موفق نیروی انتظامی با حضور معاون اجتماعی نیروی انتظامی و رئیس هیئت مدیره ناجی هنر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار "احمد نوریان" در اولین همایش هنرجویان موفق نیروی انتظامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید گرانقدر سردار سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" و همرزمانش و جان باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی و مراسم تشییع در استان کرمان، از موسسه ناجی هنر به دلیل فعالیت‌های مطلوب و توسعه‌ای تقدیر و تشکر کرد و گفت: ابتکار عمل و جدیت موسسه ناجی هنر در کشف استعداد‌های هنری از درون خانواده‌های کارکنان با برگزاری اولین دوره تربیت هنرجویان در دانشکده صدا و سیما یک اتفاق خوشایند و نقطه عطفی در فعالیت‌های این موسسه و به تعبیری در نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به عمر نزدیک به دو دهه موسسه ناجی هنر عنوان کرد: این مجموعه شکل گرفت برای اینکه با حمایت پلیس ظرفیت هنری جامعه با تولید فیلم و سریال تقویت شود ضمن اینکه از گونه (ژانر) پلیسی برای پیشبرد ماموریت‌های ناجا استفاده کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه تصریح کرد: با گذشت نزدیک به دو دهه از عمر پرفراز و نشیب موسسه ناجی هنر، فرایند تولیدات این مجموعه مثبت ارزیابی می‌شود و به شکر خدا موسسه توانسته است کارنامه موفقی را ارائه دهد.

سردار نوریان ادامه داد: در دور جدید قرار ما بر این است که با موقعیت یابی راهبردی و احصاء مزیت‌ها شامل قوت و فرصت‌ها و چالش‌های فراروی بویژه آسیب شناسی وضع موجود و لحاظ افق‌های نو، مرحله جدید فعالیت‌های ناجی هنر را با حمایت و پشتیبانی فرماندهی محترم نیرو آغاز کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: موسسه ناجی هنر تا این تاریخ عمدتا روی ساخت فیلم و سریال متمرکز بوده است، اما در صدد هستیم که به دیگر عرصه‌های متنوع هنری که تسهیل کننده اجرای ماموریت‌های نیروی انتظامی نیز می‌باشد، بپردازیم؛ ضمن اینکه یک هیئت اندیشه ورز مرکب از اساتید و هنرمندان متعهد و صاحب نظر به عنوان عقبه فکری موسسه وجود دارد که در تصمیم سازی به هیئت مدیره کمک می‌کنند.

سردار نوریان تاکید کرد: موسسه ناجی هنر این ظرفیت را دارد که در انتقال پیام اثربخش و ماندگار ایفای نقش کند در واقع کسی که بتواند احساس و اندیشه را خلاقانه کنار هم ترکیب و پیامی را منتقل کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و به عبارت دیگر بتواند بر عواطف و احساسات مخاطب اثر بگذارد و تحسین بینندگان را به دنبال داشته باشد.

وی عنوان کرد: همه آنچه در اطرافشان می‌گذرد را می‌بینند، اما هنرمند کسی است که بتواند زیبایی‌ها و حقایق را با دقت نظر ببیند؛ خداوند تبارک و تعالی این عالم را در اوج هنرمندی آفریده است، هر اثر هنری برای خلق شدن نیاز به یک هنرمند دارد کسی می‌تواند کار هنری کند که قادر باشد هوشمندانه یک معنا و مفهوم را با مهارت و توانمندی و استعداد خدادادی در قالب یکی از گونه‌های هنری به تصویر کشیده و قدرت خلق زیبایی داشته باشد؛ درواقع هنرمند باید کاری کند که مخاطب را به فکر وادار کند و پیام را در وجود وی جاگیر و نهادینه کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین گفت: از سویی باید خودباوری هنرجویان جوان و مستعد را تقویت کرده و به گونه‌ای آنان را تشویق کنیم که بتوانند استعداد‌های خدادادی را شکوفا کرده و با توانمندی هرچه بیشتر گام‌های موثر و محکم تری در خلق آثار هنری ارزشمند و فاخر بردارند.

سردار نوریان تاکید کرد: باید یک هنرمند هویت و اصالت خود را حفظ کند با یک تشویق مغرور نشود بلکه یک هنرمند به تناسب بالا رفتن توانمندی خود باید تواضع بیشتری داشته باشد؛ به طوری که افتخار خانواده، کشور و جهان اسلام باشد مثل سردار شهید سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" که هنر درست زندگی کردن پر خیر و برکت و هنر عبور پیروزمندانه از دنیا را با شهادت به دست شقی‌ترین عنصر خبیث در این عصر و نسل به همگان آموخت و با اقتدا به علمدار کربلا و اطاعت از، ولی فقیه زمان پرچمدار عزت مسلمین و الگوی مبارزان با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار شد.

وی ادامه داد: با تواضع کاری که حاج قاسم داشت بسیاری از فعالیت‌های ایشان اطلاعی نداشتند، اما بعد از شهادت بتدریج ابعاد فعالیت ایشان باز خواهد شد، این را بدانید بعد از شهادت قطعا دشمنان بیشتر از او خواهند ترسید، زیرا شهید تکثیر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما