شناسهٔ خبر: 37823804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخلاق‌مداری و دوری از تخریب، زمینه‌ساز شکل‌گیری رقابت سالم انتخاباتی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: انتخابات اصل مهم در ساختار سیاسی و بزرگترین نماد مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی بوده و بر این اساس توجه به آموزه‌های دینی، اخلاق‌مداری و دوری از تخریب، امری مهم و زمینه ساز شکل‌گیری رقابت سالم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ حرمت‌ها در جریان رقابت‌ها تاکید و اظهار کرد: همه، فرزندان انقلاب اسلامی هستند و تسلیم رأی مردم خواهیم بود و در جریان رقابت‌ها، باید حرمت‌ها حفظ شود.

وی با تاکید بر اهتمام به سیره اهل بیت(ع) افزود: حضرت علی(ع) در پی منصب نبود، مبادا که کاندیدایی برای کسب منصب مجلس شورای اسلامی، فضایل اخلاقی و انسانی را زیر پا بگذارد و آبروی دیگران را بریزد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: حفظ آبرو و شخصیت دیگران و سعی در پرداختن به عیوب خود و رفع آن و چشم‌پوشی از آنچه سودی برای دنیا و آخرت ندارد، از بهترین کارها بوده که توسط بزرگان دین بسیار سفارش شده، به‌طوری که حفظ حرمت و آبروی مومن بارها در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.

ستوده رعایت مسائل اخلاقی را یکی از سخت‌ترین مراحل انتخابات توسط نامزدها دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام دینی است و از این‌رو ما بایستی شاخصه‌های دینی را رعایت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: بداخلاقی‌های انتخاباتی به کل جامعه و مسیر انتخابات آسیب می‌رساند، بنابراین ضروری است تا همه از این بداخلاقی‌ها دوری کنند.

ستوده با بیان این‌که بداخلاقی‌های انتخاباتی مصادیق فراوانی دارد و البته به معنی این نیست که همه به این مصادیق دست می‌زنند، ادامه داد: تهمت زدن از طریق رواج شایعات، دروغ، افترا، تخریب رقیب، بزرگ‌نمایی مشکلات، وعده‌ها و شعارهای دست‌نیافتنی و اسراف در هزینه‌های تبلیغات از جمله مصادیق بداخلاقی‌های انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی نباید وعده‌های بلندپروازانه و دروغین بدهند، گفت: ورود نکردن در زندگی و حریم خصوصی رقبا از جمله دیگر مواردی است که بایستی در تبلیغات انتخاباتی مورد توجه نامزدها قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۸۸

نظر شما