شناسهٔ خبر: 37822539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد:

حضور وزارت دفاع در عرصه خودروسازی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:بعد از اعلام آمادگی از سوی نیروهای مسلح، خودروسازان به صنایع دفاع مراجعاتی داشتند که در پی آن اقلام مورد نیاز آنها شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، سرتیپ «امیر حاتمی»  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره روند همکاری نیروهای مسلح با خودروسازان، با بیان اینکه خودروسازی صنعتی عظیم و دارای شبکه‌ای گسترده است، گفت: بعد از اینکه شرکای خارجی خودروسازان داخلی از تعهدات خود سرباز زده و اقدام به قطع همکاری کردند، ما اعلام کردیم آماده تامین نیاز آنها هستیم و خودروسازان می‌توانند در حوزه‌هایی که خارجی‌ها از صنعت خودروسازی خارج شده و دست آنها را خالی گذاشتند، روی صنعت دفاعی حساب کنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودروسازان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به خارجی‌ها وابسته بودند، ادامه داد: بعد از اعلام آمادگی از سوی نیروهای مسلح، خودروسازان به صنایع دفاع مراجعاتی داشتند که در پی آن اقلام مورد نیاز آنها شناسایی شد و امروز در حال انجام اقداماتی هستیم تا به مرحله تولید برسیم.

حاتمی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد نیاز خودروسازان به‌طور کامل عملیاتی شده به طوری‌که در نتیجه این همکاری دوستان ما در ایران‌خودرو و سایپا اعلام کردند همه خودروهای نیمه‌کاره از پارکینگ‌ها ترخیص شد.

وی ادامه داد: این اقدام در نتیجه اتکا به توان درون بود که بخشی از آن بر عهده صنایع دفاع گذاشته شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما