شناسهٔ خبر: 37822392 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور نیک روش؛

نشست هماهنگی اردو‌های راهیان نور دانشجویی برگزار شد

نشست مدیران فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی به منظور هماهنگی برگزاری اردو‌های راهیان نور دانشجویی در مرکز آموزشی تخصصی سیدالشهداء (ع) آبعلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،نشست مدیران فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی به منظور هماهنگی برگزاری اردو‌های راهیان نور دانشجویی ظهر امروز (۵ بهمن) در مرکز آموزشی تخصصی سیدالشهداء (ع) آبعلی برگزار شد.

هدف‌گذاری اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور به تعداد ۷۰ هزار نفر از اقدامات معاونت فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی تا پایان سال ۹۸ است.

تشکیل ستاد‌های استانی راهیان نور دانشجویی، ایجاد هماهنگی با دانشگاه‌ها و دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها از جمله وظایف مدیران فرهنگ‌سازی نواحی بسیج دانشجویی خواهد بود.

محمدجواد نیک‌روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این نشست با اشاره به تغییر معاون فرهنگ‌سازی این سازمان، از شروع دور جدید فرهنگ‌سازی در سازمان بسیج دانشجویی خبر داد که منجر به کادرسازی برای انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به مفاد حکم مسئولیت سرپرست معاونت فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی، معرفی و ترویج سبک زندگی مجاهدانه در میان دانشجویان با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را از اولویت‌های معاونت فرهنگ‌سازی عنوان کرده و بیان کرد: سیاستگذاری، برنامه ریزی و راهبری جهت تعمیق و ترویج گفتمان و فرهنگ انقلاب اسلامی با تأکید بر ارزش‌های محوری جهاد و مقاومت و فرهنگ بسیجی در محیط دانشگاه و آحاد دانشجویان جزئی از وظایف معاونت و مدیران فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌ها با تاکید بر اقدامات ایجابی از جمله ترویج ازدواج؛ شناسایی، توانمندسازی، شبکه سازی عناصر فعال در حوزه فرهنگ سازی با تاکید بر اصحاب هنر و رسانه از دیگر موارد قابل توجه و الزامی در فعالت‌های معاونت فرهنگ‌سازی خواهد بود.

نیک‌روش اظهار کرد: بهره‌گیری از زبان گویای هنر و ابزار موثر رسانه در جهت توسعه گفتمان و فرهنگ انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه و آحاد دانشجویان از الزامات عصر جدید است که به همراه ارتقا ضریب بهره‌برداری از فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی جهت گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی با تاکید بر راهیان نور، هیئت مذهبی و ... در اولویت‌های حوزه فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به لزوم بسترسازی توسعه جذب حداکثری دانشجویان در بسیج و حاکم سازی فرهنگ بسیجی در دانشگاه از مدیران فرهنگ‌سازی نواحی بسیج دانشجویی خواست تا نسبت به ایجاد شبکه دانشجویی تولید و توزیع محصولات فرهنگ‌ساز از جمله تولیدات رسانه‌ای و جریان سازی فرهنگ اسلامی-ایرانی در محیط دانشگاه‌ها اقدامات موثری انجام دهند.

نظر شما