شناسهٔ خبر: 37821522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارتفاع بارش برف در اردبیل به ۱۰ سانتی‌متر رسید؛ کاهش محسوس دما در شب‌

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی بارش روز گذشته ارتفاع برف در برخی از مناطق استان اردبیل به ویژه مناطق کوهستانی به ۱۰ سانتی‌متر رسیده است.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی روز شنبه 5 بهمن ماه اظهار داشت: بر اساس نقشه های هواشناسی، طی امروز به تدریج سامانه ناپایدار از استان خارج خواهد شد و از این رو از مقدار ابرها کاسته شده و آسمان صاف تا نیمه ابری خواهد بود و با خروج این سامانه تا پایان هفته جاری جوی نسبتاً پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل صاف شدن آسمان به ویژه در طول شب‌ها و استقرار زبانه‌های پرفشار قوی در سطح زمین، در مناطق مرکزی و جنوبی استان هوای سرد حاکم شده و در ساعات صبح و شب کاهش محسوس دما به خصوص در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته  رخ خواهد داد و در طول روز نیز تا پایان این هفته با افزایش تدریجی دمای هوا از شدت برودت جو کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین گفت: طی بارش روز گذشته ارتفاع برف در برخی از مناطق استان اردبیل به ویژه مناطق کوهستانی به 10 سانتی‌متر رسیده است.

محمدی  افزود: مه صبحگاهی و کاهش محسوس دما در شب از دیگر پدیده‌های جوی طی این هفته در استان خواهد بود و شهرستان نیر با 11 درجه زیر صفر سیلسیوس در شب گذشته سردترین شهرستان استان اردبیل بوده است.

انتهای پیام/132/ ع

نظر شما