شناسهٔ خبر: 37819898 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد

سرمربی در سطح ملی‌پوشان شطرنج ایران کم است

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: فردی که از نظر فنی در سطح هدایت ملی پوشان شطرنج ایران باشد کم است.

صاحب‌خبر -

مهرداد پهلوانزاده در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره انتخاب سرمربی تیم ملی شطرنج گفت: حضور هیچ کسی در تیم ملی قطعی و از پیش تعیین شده نیست.

وی افزود: سال‌هاست تیم ملی شطرنج ایران بدون سرمربی در عرصه‌های مختلف حاضر می‌شود از این رو در تکاپوی پیدا کردن مربی در شأن شطرنج‌بازان کشورمان هستیم.

وی با بیان اینکه فردی که از نظر فنی در سطح هدایت ملی پوشان ایران باشد کم است، گفت: از پویا ایدنی یکی از بهترین و مطرح‌ترین تئوریسن‌های جهان دعوت کرده‌ایم که تا زمان جذب مربی، ملی پوشان را همراهی کند.

 مدعیان برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باید رقابت کنند 

وی افزود: رقابت‌های قهرمانی کشور تابستان در خرم آباد برگزار شد و در نهایت ۱۲ نفر به دور نهایی راه یافتند.

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: سطح کیفی مسابقات بالاست و آرین غلامی و احسان قائم مقامی رقبای اصلی یکدیگر برای رسیدن به عنوان قهرمانی هستند.

پهلوانزاده افزود: سه نفر از این رقابت‌ها همراه با سه شطرنج باز دیگر که از بهترین‌های ایران و دارای ریتینگ بالایی هستند (پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و سیدمحمدامین طباطبایی) نفرات اصلی تیم ملی ایران را تشکیل می‌دهند و در مسابقات سال آینده شرکت می‌کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: پرهام مقصودلو به ریتینگ ۲۶۸۰ رسیده و به سوپر استادی بزرگ جهان نزدیک است، ۲ شطرنج باز دیگر نیز یک سر و گردن از بقیه رقبای خود بالاترند، هدف ما انتخاب قوی‌ترین‌ها برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و مسابقات قهرمانی آسیاست.

 مشکل خادم‌الشریعه شخصی است 

وی در خصوص اینکه سارا سادات خادم‌الشریعه اعلام کرده است به علت مشکلات عدیده با فدراسیون از تیم ملی خداحافظی می‌کند، افزود: به هیچ عنوان این موضوع را تایید نمی‌کنم، چون خادم‌الشریعه هیچ مشکلی با فدراسیون نداشت و به علت مسائل و مشکلات شخصی و از روی ناراحتی این حرف را زده است، او از بهترین و با اخلاق‌ترین بازیکنان ایران است.

نظر شما